کد خبر: ۵۶۷۸۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

زمین‌گیرشدن هواپیماهای شاهزادگان سعودی

تا آخرین ماه سال گذشته ۱۲۹ هواپیمای خصوصی در عربستان ثبت شده بود که نسبت به سال قبل آن، ۷ فروند کاهش نشان می‌دهد. بدین ترتیب، بیش از نیمی از هواپیماهای خصوصی عربستان فعلا بدون هیچ فعالیتی در فرودگاه‌ها متوقف مانده‌اند. ارزش این تعداد از هواپیمای خصوصی به میلیاردها دلار می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- حدد ۷۰ هواپیمای خصوصی در عربستان سعودی بدون استفاده رها شده‌اند. پس از برنامه مبارزه با فسادی که محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ در این کشور به راه انداخت حالا تعداد زیادی هواپیمای خصوصی در فرودگاه‌های این کشور زمین‌ گیر شده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این هواپیماها یا متعلق به کسانی است که هنوز در بازداشت دولت این کشور قرار دارند و یا تجار و شاهزادگانی که نگران هستند با استفاده از این هواپیماهای خصوصی، بیشتر مورد توجه دولت قرار گیرند و با حسابرسی بیشتر اموال مواجه شوند.

زمین‌گیرشدن هواپیماهای شاهزادگان سعودی

خبرگزاری "رویترز" در گزارشی اشاره می‌کند که تعدادی از این هواپیماها هم متعلق به کسانی است که حاضر شدند پولی به محمد بن سلمان پرداخت کنند تا او اجازه دهد از زندان هتل ریتز کارلتون رها شوند. 

این خبرگزاری در ادامه می‌افزاید:"در سال ۲۰۱۷ بسیاری از شاهزادگان، تجار و مقامات دولتی به اتهام فساد بازداشت شده و در هتل نگهداری می‌شوند. اخیرا "محمد الجدعان" وزیر اقتصاد عربستان اعلام کرد که تاکنون ۱۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار از دارایی‌های افرادی که بازداشت شده بودند، به دولت تحویل داده شده و ماه نوامبر برخی از آنها آزاد شدند".

خبرگزاری "رویترز" در ادامه اشاره می‌کند عربستان سعودی در نظر داشت در کارزار مبارزه با فساد با رهبری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی 100 میلیارد دلار از دارایی کسانی که در فساد اقتصادی نقش داشته‌اند را ضبط کند با این حال، قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار سعودی منتقد حکم عربستان باعث فشار بر محمد بن سلمان شده است. 

بر اساس این گزارش، تا آخرین ماه سال گذشته ۱۲۹ هواپیمای خصوصی در عربستان ثبت شده بود که نسبت به سال قبل آن، ۷ فروند کاهش نشان می‌دهد. بدین ترتیب، بیش از نیمی از هواپیماهای خصوصی عربستان فعلا بدون هیچ فعالیتی در فرودگاه‌ها متوقف مانده‌اند. ارزش این تعداد از هواپیمای خصوصی به میلیاردها دلار می‌رسد.

"رویترز" می‌نویسد که با توجه به افت قیمت نفت و تردید خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در عربستان، نگرانی‌های اقتصادی برای مقام‌های این کشور ایجاد شده است و زمین‌گیر شدن صنعت خدمات پرواز خصوصی می‌تواند به صنعت هوایی کشور ضربه بزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین