کد خبر: ۵۶۷۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶

کره جنوبی واردات نفت ایران را از سر می گیرد

خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه در گزارشی از لاس وگاس به نقل از یک مقام انرژی کره جنوبی اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است واردات نفت از ایران را از اواخر ژانویه و یا اوایل فوریه (بهمن ماه) از سر گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
کیم جون، مدیر اجرایی و رئیس شرکت 'نوآوری اس.کِی. انرژی' کره جنوبی در گفت و گو با این خبرگزاری گفت که خریداران نفتی کشورش انتظار دارند از اواخر ماه جاری میلادی (اوایل بهمن) و یا حداکثر اوایل ماه آینده میلادی (اواسط بهمن) خرید نفتی از ایران را از سر گیرند.

وی که مالک بزرگترین پالایشگاه نفتی 'اس کی انرژی' کشورش است در حاشیه نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس در آمریکا گفت: 'اگر چه کره جنوبی در ماه نوامبر (آبان) از یک مهلت شش ماهه برای خرید نفتی از ایران برخوردار شد، از آنجایی که تاکنون هیچ وارداتی از تهران انجام نداده است بنا دارد هرچه سریعتر از این فرصت بهترین استفاده را بکند'. 

کیم در این خصوص گفت: 'از آنجایی که کره جنوبی بعد از دریافت معافیت از سوی دولت آمریکا گفت و گوهای خود با ایران را برای وارد کردن نخستین محموله نفتی از آن کشور در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه انجام داده بود، اکنون فرصت آن فرا رسیده است تا معاملات نفتی انجام شده با ایران را عملی کند'.

به گزارش ایرنا، منابع صنعتی در ماه نوامبر اعلام کرده بودند که خریداران نفتی کره جنوبی و ژاپن انتظار داشتند اوایل سال جاری خریدهای خود را از ایران آغاز کنند، به همین دلیل کره جنوبی تصمیم گرفته است نخستین محموله را که به میزان 200 هزار بشکه نفت بسیار سبک است از ایران وارد کند.

کره جنوبی سومین خریدار بزرگ نفت ایران است که تا قبل از کسب معافیت از سوی آمریکا، واردات نفت خام خود از ایران در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) گذشته را 285 درصد نسبت به سال قبلتر افزایش داده بود.

کره جنوبی همانند سایر مشتریان آسیایی و سنتی نفت ایران، میزان خرید نفت را حتی در دوره پساتحریم نیز افزایش داده بود و پیش بینی می شود، این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد. 

سئول در دوران تحریم نیز از مشتریان نفت ایران بود که در کنار کشورهای چین، هند، ژاپن و ترکیه از ایران نفت می خرید. 

اگرچه حجم خرید نفت در ماه های مختلف سال بر اساس میزان نیاز پالایشگاه ها، در نوسان است، اما در مجموع میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران رو به گسترش بوده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین