کد خبر: ۵۶۸۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

تاثیر رژیم غذایی سرشار از فیبر در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های کشنده

رژیم غذایی با میزان فیبر خوراکی بالا، خطر مرگ ناشی از سرطان، سکته مغزی و بیماری قلبی را حدود یک سوم کاهش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد: بیشتر مردم جهان، به میزان کافی فیبر خوراکی دریافت نمی‌کنند. این درحالیست که رژیم‌های غذایی سرشار از این ماده می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های کشنده جلوگیری کند.

محققان در بازبینی نتایج مطالعات و آزمایشاتی که در مدت ۴۰ سال گذشته انجام گرفته، دریافتند: مصرف حداقل ۲۵ تا ۲۹ گرم فیبر خوراکی در طول روز با کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی ابتلا به سرطان‌های کشنده، سکته مغزی و بیماری قلبی همراه است. هرچند، در سراسر جهان اکثر افراد روزانه کمتر از ۲۰ گرم فیبر مصرف می‌کنند.

در انگلیس پزشکان به افراد توصیه می کنند که روزانه ۳۰ گرم فیبر خوراکی مصرف داشته باشند، اما تنها ۹ درصد آن را رعایت می‌کنند. در آمریکا نیز نرخ مصرف فیبر خوراکی پایین‌تر است و بزرگسالان به طور میانگین حدود ۱۵ گرم فیبر در طول روز مصرف می‌کنند.

کارشناسان بر این باورند: به ازای هر هشت گرم افزایش مصرف فیبر خوراکی، مجموع مرگ و میر ناشی از بیماری‌ عروق کرونر قلب، دیابت نوع دو و سرطان روده حدود پنج تا ۲۷ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به نقل از روزنامه ایندیپندنت، همچنین محققان اظهار داشتند مصرف فیبر خوراکی، سلامت فرد را با خطر روبرو نمی‌کند. هرچند، نتایج برخی از مطالعات حاکی از آن است که زیاده‌روی در مصرف این ترکیب خوراکی برای افراد مبتلا به کمبود آهن، مناسب نیست.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین