کد خبر: ۵۶۸۰۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 13 گزارش پیاپی تعهدات ایران در برجام را تایید کرده است

موگرینی: اروپا و جامعه جهانی برای جلوگیری از یک بحران بزرگ در خاورمیانه "برجام" را حفظ می‎کنند

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بروکسل با سایر اعضای جامعه جهانی برای حفظ برجام همکاری کرده و اجازه نخواهد داد «نزدیکترین دوست و متحدمان در مورد تجارت مشروع ما با یک کشور دیگر تصمیم گیری کند».
آفتاب‌‌نیوز :
موگرینی در مصاحبه‌ای که امروز جمعه در تارنمای اندیشکده «شورای روابط خارجی اروپا» منتشر شد، اظهار داشت: ما به عنوان یک اتحادیه 28 عضوی با بقیه اعضای جامعه جهانی برای حفظ توافق هسته ای برجام کار می‌کنیم؛ توافقی که تاکنون به طور کامل اجرا شده و آژانس بین المللی انرژی اتمی در 13 گزارش پیاپی آن را تایید کرده است. ما این کار را به خاطر امنیت جمعی خود انجام می‌دهیم: ما نمی خواهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. برجام دقیقا همین هدف را محقق می‌کند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی افزود: اغلب می شنوم که گفته می شود اروپا در این مساله عمدتا انگیزه های اقتصادی و ملاحظات تجاری دارد. این مساله موضوعیت ندارد: ما این کار را برای جلوگیری از الغای یک توافقنامه منع اشاعه هسته‌ای که کارآمد است و برای جلوگیری از بروز یک بحران بزرگ امنیتی در خاورمیانه انجام می دهیم.

موگرینی: اروپا و جامعه جهانی برای جلوگیری از بروز یک بحران بزرگ در خاورمیانه برجام را حفط می‎کنند

موگرینی تصریح کرد: بخشی از این کار مستلزم آن است که تضمین کنیم شرکت هایی که خواهان تجارت مشروع با ایران هستند، اجازه انجام چنین کاری را دارند. این همان چیزی است که درحال حاضر روی آن کار می کنیم: یعنی ابزارهایی که به بازیگران اقتصادی مایل به تجارت مشروع با ایران کمک کرده، از آنها حمایت کرده و آنها خاطرجمع می کند. این درست است که این وضعیت موجب درگرفتن بحث هایی در مورد حاکمیت اقتصادی اروپا شده است. 

مسئول سیاست خارجی اروپا تاکید کرد: ما اروپایی ها نمی توانیم به یک قدرت خارجی – حتی نزدیکترین دوست و متحد خود – اجازه دهیم که در مورد تجارت مشروع ما با یک کشور دیگر تصمیم‌گیری کند. این یکی از عناصر پایه ای حاکمیت است و طبیعی است که نه تنها در اروپا بلکه در سایر بخش های دنیا نیز در مورد آن تامل شود. 

پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام در 8 می (18اردیبهشت) کشورهای اروپایی بارها بر حفظ برجام و ضرورت ادامه روابط تجاری با ایران تاکید کرده اند.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، اتحادیه اروپا، ضمن به روزرسانی «قانون انسداد» برای مقابله با فشار آمریکا بر شرکت های اروپایی جهت خروج از ایران، اعلام کرده است که بزودی سازوکار ویژه مالی را برای حمایت از تجارت شرکت های اروپایی با ایران اجرایی می کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
البته نام برجام را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
اروپا دنباله رو امریکاست؛نه می خواهد و نه می تواند تعهدات برجامی خود را عمل کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
به زودی..!!!
mohamad kadkhodaee
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
0
0
یعنی چی بحران بزرگ...؟ این یعنی میخواد بگه ما برای جهان و منطقه مثل دشمن بشریت هستیم که برجام مارو کنترل کرده.؟؟ ببینید به کجا رسیدیم که بجای قدردانی از ایران و با وجود دونستن واقعیت دارن اینجوری تلاش های ایران واسه ثبات دررمنطقه رو لگد مال میکنن...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین