کد خبر: ۵۶۸۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

اکوادور: آسانژ خودش را به انگلیس تسلیم کند

وزیر امور خارجه اکوادور اعلام کرد جولیان آسانژ که در حال حاضر به سفارت اکوادور در شهر لندن پناهنده شده باید خودش را به مقام‌های انگلیس تسلیم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری آسپوتنیک، جولیان آسانژ، آسانژ بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکیلیکس از سال ۲۰۱۲ به منظور فرار از تعیقب قضایی در سفارت خانه اکوادور در شهر لندن به سر می‌برد.

مقام‌های انگلیس پیشتر بعد از آن که جولیان آسانژ شرایط وثیقه مربوط به یک تحقیقات قضایی در کشور سوئد علیه خود را نقض کرد برای وی حکم بازداشت صادر کردند. با این حال مقام‌های سوئد چندی بعد تحقیقات خود علیه آسانژ را منحل کردند؛ چیزی که آسانژ از بابت آن نگران است امکان استراد بالقوه خود به آمریکا و محاکمه شدن در آن به دلیل انتشار اسناد محرمانه دولت آمریکا است.

خوزه والنسیا، وزیر امور خارجه اکودار اظهار کرد: ما دو گزینه را برای جولیان آسانژ متصور هستیم. یکی این که برای مدت نامحدود در سفارتخانه به سر ببرد یا این که خودش را تسلیم کند و ما معتقدیم این گزینه تسلیم شدن مثبت‌ترین نتیجه برای او است.

وزیر امور خارجه اکوادور در عین حال خواهان آن شد که آسانژ به پروتکل اقامتش در محل سفارت خانه پایبند باشد.

سال گذشته میلادی مقام‌های اکوادور قوانین اقامتی وی را با محدودیت روبه رو ساختند که بعدا منجر به  این شد که وکلای جولیان آسانژ این تصمیم را در دادگاه به چالش بکشند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین