کد خبر: ۵۶۸۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

فواید و ضرر‌های دوش صبحگاهی/اگر پوستتان خشک است بخوانید

با وجود اینکه بسیاری از افراد به دوش صبحگاهی علاقه دارند، اما گاهی خشکی پوست ناشی از استحمام برای آن‌ها مشکل ساز است.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست‌ و مو درباره ساعت و دفعات مناسب برای دوش گرفتن گفت: یکی از سوالات متداول بیماران درباره تعداد دفعات مناسب برای دوش گرفتن و حمام کردن در طول هفته است؛ جواب این سوال به خود فرد و ساختار بدنی او بستگی دارد؛ برای مثال افرادی که پوستی نسبتا خشک دارند، شستشوی زیاد سبب افزایش خشکی پوست آن‌ها می‌شود.

وی درباره خشکی پوست بعد از استحمام بیان کرد: خود آب و شستشوی مرتب فوایدی بسیار برای بدن و پوست دارد اما مضرات خشکی پوست پس از حمام خیلی بیشتر خواهد بود به‌خصوص برای فردی که اگزما و خشکی پوست دارد.

این متخصص پوست‌ و مو افزود: خشکی پوست پس از استحمام حتی ممکن است منجر به پوسته ریزی فرد شود؛ بنابراین اگر این دسته از افراد پس حمام پوست خود را چرب نکنند، ممکن است منجر به احساس خارش و آزار و اذیت شود.

وی درباره خوب یا بد بودن دوش صبحگاهی گفت: در مجموع می‌توانیم دوش صبحگاهی را خوب و پرفایده بدانیم اما اگر جزو افرادی هستید که پوست خیلی خشکی دارید زمانی از فواید آن استفاده خواهید کرد که حتما پوست‌تان را چرب کنید؛ در غیر این صورت خشک بودن پوست ممکن است منجر به اذیت و آزار شما شود یا حتی خارش شدید و آسیب‌های پوستی را به همراه داشته باشد.

احسانی تشریح کرد: گاهی برخی افراد پوستی بسیار چرب دارند یا شغل و کار آن‌ها به صورتی است که به طور مداوم در معرض مواد شیمیایی، آلودگی‌های محیطی و گرد و خاک شدید قرار دارند؛ به طور قطع این دسته از افراد نیاز به شستشویی بیشتر نسبت به سایر افراد دارند؛ حتی ۲ بار دوش گرفتن در روز نیز می‌تواند برای برخی افراد مناسب باشد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: حمام کردن برای کسانی که پوست خشک دارند یا با اگزمای پوستی دست و پنجه نرم می‌کنند بسیار با اهمیت است؛ چرا که ممکن است عوامل میکروبی و قارچی منجر به بروز عفونت‌های پوستی روی اگزما‌ شود.

وی ادامه داد: شستشوی مکرر ریسک ابتلا به این موارد را کاهش می‌دهد، به شرط آن که بعد از استحمام حتما سطح پوست را در حدی مناسب چرب نگه دارید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین