کد خبر: ۵۶۸۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال مشوق‌های حقوقی برای افسران ضد مادورو

کنگره تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا در حال بررسی مشوق‌های حقوقی برای آن دسته از افسرانی است که از نیکولاس مادورو تبعیت نکرده و از روند گذار به دولت جدید حمایت می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا پنج‌شنبه سوگند یاد کرد و دومین دور ریاست او بر این کشور آمریکای لاتین آغاز شد.

او پیروز انتخاباتی جنجالی شد که اپوزیسیون آن را بایکوت کرده بود و موجی از انتقادات بین‌المللی را به همراه داشت.

به گفته چهار قانونگذار و پیش‌نوسی طرحی که رویترز مشاهده کرده است،‌ هدف این پیشنهاد که به درخواست افسران عالی‌رتبه مشغول به کار تهیه شده است، آن است تا اگر نیروهای مسلح از مادورو سرپیچی کردند و فراری شدند، بعدا در یک دولت آتی تحت محاکمه قرار نگیرند.

این قانونگذاران گفتند: این طرح شامل آن افسرانی می‌شود که از دستورات مردی که ریاست جمهوری را غصب کرده است، اطاعت نمی‌کنند و با انتقال و احیای مذکور نظم طبق قانون اساسی همکاری می‌کنند.  

این طرح نشان می‌دهد که اپوزیسیون ونزوئلا به شدت روی ارتش تمرکز دارد تا برای عزل حزب حاکم سوسیالیست از قدرت از آن استفاده کند. اما این لایحه قطعا از سوی دادگاه عالی حامی مادورو لغو خواهد شد.

در همین حال جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است ایالات متحده مشروعیت مادورو را به رسمیت نمی‌شناسد. بولتون در بیانیه‌ای که جمعه منتشر شد، تاکید کرد: ایالات متحده ادعای "غیر مشروع" نیکولاس مادورو، "دیکتاتور" ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد. "انتخاب" او در مه ۲۰۱۸ از دیدگاه بین‌المللی آزاد، "منصفانه یا معتبر نبود".

در ادامه این بیانیه آمده است: ما مستقیما رژیم "غیر قانونی" مادورو را مسوول امنیت تمام ونزوئلایی‌ها می‌دانیم که خواستار انتخاب آزادانه رهبرانشان هستند. ما از تمام قدرت اقتصادی و دیپلماتیک ایالات متحده برای احیای دموکراسی در ونزوئلا که بتواند این بحران کنونی قانون اساسی را از بین ببرد، استفاده می‌کنیم.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین