کد خبر: ۵۶۸۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

مجمع تشخیص بررسی کند که سند چشم‌انداز بیست ساله را به کجا رساندیم

یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: مجمع باید کمک کند آن‌جاهایی که باید اصلاح شود آن اصلاح صورت بگیرد. اشکالی که امروزه در کشور وجود دارد این است که ما برنامه‌‌ریزی‌‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مثل لایحه بودجه، برنامه‌‌های پنج ساله و سند چشم‌اندار را انجام می‌دهیم اما بررسی نمی‌کنیم که در اجرای این برنامه‌ها چقدر پیشرفت کردیم.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید ناصری‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام در کشور اظهار کرد:‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این شرایط در اجرای سیاست‌های کلی نظام کمک کند و با توجه به سند چشم‌انداز بیست ساله که ما واقعا الان نزدیک به اواخر آن هستیم باید بررسی کنند که این سند را به کجا رساندیم و در چه مرحله‌ای هستیم و چه قصوری صورت گرفته است. 

وی ادامه داد:‌ مجمع باید کمک کند آن‌جاهایی که باید اصلاح شود و اصلاح صورت بگیرد. اشکالی که امروزه در کشور وجود دارد این است که ما برنامه‌‌ریزی‌‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مثل لایحه بودجه، برنامه‌‌های پنج ساله و سند چشم‌اندار را انجام می‌دهیم اما بررسی نمی‌کنیم که در اجرای این برنامه‌ها چقدر پیشرفت کردیم و اگر پسرفت و توقفی هست، بررسی نمی‌کنیم که چرا این اتفاق افتاده است تا با عاملان آن برخورد کنیم و آن‌ها را بازخواست کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم عنوان کرد:‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام یک رکن اساسی این کار است. اصل کار مجمع اعمال سیاست‌های کلی و اجرای آن‌ها و نظارت بر اجرای آن‌هاست. به این معنا که مجمع باید همواره دنبال کند که این سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست‌‌های کلی نظام و برنامه‌های چشم‌انداز چقدر عملی شده و چقدر پیشرفت داشته و اگر پیشرفت نداشته؛ چرا؟


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین