کد خبر: ۵۶۸۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

اسلام آباد خواهان مذاکره مستقیم طالبان با دولت افغانستان است

وزیر امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی اعلام کرد که اسلام آباد خواهان مذاکرات مستقیم بین طالبان با دولت افغانستان است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش نوای وقت پاکستان، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی در مورد مذاکرات صلح افغانستان گفت: خواست اسلام آباد آن است که طالبان از انکار برای مذاکره با دولت افغانستان دست بکشد و با ورود به روند مذاکرات صلح به جنگ ۱۸ ساله این کشور پایان دهد.

وی افزود که مذاکرات صلح تلاشی برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان است اما خواست ما این است که دولت افغانستان و طالبان به طور مستقیم با یکدیگر مذاکره کنند چرا که اگر آنها نخواهند با یکدیگر مذاکره کنند، قدرت های خارجی نمی توانند کمکی در این راستا بکنند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین طی سخنرانی در «ملتان» در مورد موضع پاکستان در قبال مذاکرات صلح افغانستان گفت که پاکستان خواهان برقراری صلح و امنیت در افغانستان است.  

وی افزود که برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان باید تمامی احزاب و گروه های مختلف در افغانستان دست به دست هم داده و در این راستا تلاش های لازم را انجام دهند.

وزیر خارجه پاکستان همچنین گفت که نقش پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان صرفا نقش کمک دهنده و تسهیل کننده خواهد بود.

وی همچنین گفت که پاکستان از تمام کشورهای آسیای مرکزی درخواست کرده است تا در راستای مذاکرات صلح افغانستان نقش ایفا کنند اما بعضی از کشورها تمایلی به همکاری ندارند.

وی افزود که امروز به همت دولت جدید اسلام آباد رویکرد آمریکا نیز عوض شده و برای مذاکرات آماده است.

لازم به ذکر است که اخیر روند مذاکرات صلح افغانستان شکل جدی تر به خود گرفته است و چندی پیش نیز نمایندگان طالبان با نمایندگان کشورهای آمریکا، عربستان، امارات متحده عربی و پاکستان در جده دیدار و گفتگو کردند.

این در حالی است که دولت افغانستان همواره معتقد است که روند صلح مذاکرات افغانستان باید به رهبری دولت کابل صورت بپذیرد.
مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین