کد خبر: ۵۶۸۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
رکوردشکنی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا

بازیکنان تیم ملی فوتبال بعد از دومین پیروزی چه گفتند؟

سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: منتقدان درباره فوتبال حرف نمی‌زدند و خیلی تلاش کردند من را به حاشیه ببرند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار آزمون پس از برتری 2 بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر ویتنام در دومین بازی گروه D جام ملت‌های آسیا 2019، گفت: همیشه گفته‌ام که اگر گل می‌زنم، کمک هم‌تیمی‌هایم بوده است. از نظر سنی، از هم‌تیمی‌هایم کوچک‌تر هستم و برادرانم به من کمک می‌کنند. با توجه به اینکه مهاجم هستم، 90 درصد توپ‌ها به من می‌رسد. خوشحالم که گل می‌زنم، اما مهم‌تر از گل، موفقیت تیم ملی است. خدا را شکر می‌کنم که سه امتیاز بازی را گرفته و راهی مرحله بعدی شدیم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ زننده هر دو گل این دیدار، در خصوص اینکه ظاهراً قصد داشت در این بازی هت‌تریک کند، گفت: در هر دقیقه بازی، نمی‌بینید که توقف کنم و دوست دارم همیشه حرکت کنم. خدا گفته از شما حرکت، از من برکت. برکت من گل زدن است. در همه دیدارها، باید بهتر از این بازی کنم.

بازیکنان تیم ملی فوتبال بعد از دومین پیروزی چه گفتند؟

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که با نمایشی که تاکنون در جام ملت‌های آسیا داشته، پاسخ منتقدانش را داده است، گفت: خدا شاهد است که منتقدان درباره فوتبال حرف نمی‌زدند و خیلی تلاش کردند من را به حاشیه ببرند، اما در صحبتی که با پدرم و مربیانم انجام دادند، به من فهماندند که چطور رفتار کنم. برخی انتقادها الکی بود. شاید بازیکن دیگری 18ساله باشد، باید به او کمک کنیم که پیشرفت کند. در اروپا، همه به بازیکن جوان کمک می‌کنند به مقام‌های بالاتری برسد، اما در ایران هر کاری می‌کنند تا او را بزنند.

آزمون ادامه داد: برخی‌ها نمی‌دانستند تاکتیک تیم ملی درباره چه‌چیزی بوده و در خصوص آن اظهارنظر می‌کردند. کسانی بودند که حمایتم کردند و دست تک تک آنها را می‌بوسم.

وی در واکنش به شایعه ناراحتی‌اش پس از تعویض گفت: هیچ موقع نمی‌بینید که به مربی اعتراض کنم، اعتراضم به داور بود. به هر بازیکنی می‌خوردیم، کارت نشان می‌داد. بازیکن حریف با کف پا روی مهدی ترابی رفت، اما داور هیچ عکس‌العملی نشان نداد. داور بی‌مورد به بازیکنان کارت زرد داد.

قدوس: می‌خواهیم از عراق انتقام بگیریم

 سامان قدوس پس از پیروزی دو بر صفر تیم ملی برابر ویتنام اظهار کرد: برای من اصلا مهم نبود در این دیار گلزنی کنم و کسب برد و بازی خوب نکته مهمی در این دیدار بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تواسنتیم به هدفمان برسیم. درباره بازی با عراق هم باید بگویم عراق تیم خیلی خوبی است ولی می‌خواهیم از آن‌ها انتقامک بگیریم چون در دوره قبل ایران برابر عراق شکست خورد. همه منتظر این دیدار هستند و می‌دانیم که ورزشگاه پر خواهد شد و تمام مردم ایران و خارج از ایران به دنبال این بازی هستند.

او در پایان درباره قهرمانی ایران گفت: به امید خدا قهرمان می‌شویم. قهرمانی در این جام کار سختی است و تیم‌های خوبی زیادی در این مسابقات حضور دارند اما تلاش می‌کنیم به قهرمانی برسیم. نیاز نیست خیلی به آینده فکر کنیم و فقط باید روی دیدار با عراق تمرکز کنیم.

طارمی: ویتنام بسته بازی کرد

مهدی طارمی درباره پیروزی ۲ بر صفر ایران مقابل ویتنام گفت: بازی خوبی بود و همان طور که دیدید دو گل زدیم. حداقل یک گل دیگر هم می‌توانستیم بزنیم تا با نتیجه بهتری پیروز شویم اما نشد. با این حال همین که پیروز شدیم، خدا را شاکریم.

او افزود: یمن بازتر بازی می‌کرد اما امید آخر ویتنام، بازی امروز بود و اگر می‌باخت، حذف می‌شد، به همین دلیل دفاعی بازی کرد و کارمان سخت شد. موقعیت هم داشتیم و می‌توانستیم گل‌هایبیشتری بزنیم. امیدوارم بازی عراق را هم ببریم.

حاج‌صفی: ویتنام در برخی دقایق ما را اذیت کرد

 احسان حاج‌صفی پس از این دیدار اظهار کرد: خدا را شکر دومین‌ بازی‌مان را در این تورنمنت با برد پشت سر گذاشتیم. ویتنام نسبت به یمن تیم بهتری بود و در برخی دقایق ما را اذیت کرد. خوشحالیم که دومین بازی‌مان را هم با برد پشت سر گذاشتیم و به مرحله بعد صعود کردیم تا برای دیدار با عراق آماده شویم. ان‌شاءالله در این دو سه روز عراق را آنالیز می‌کنیم تا این تیم را شکست دهیم و دل مردم ایران را شاد کنیم.

او افزود: نمی‌شد پیش‌بینی کرد که چند گل می‌زنیم. ما در این دیدار کمی بی‌دقت بودیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. مهم سه امتیاز بود که بگیریم و بازی به بازی بهتر شویم و خودمان را برای مرحله حذفی آماده کنیم.

بازیکن تیم‌ملی درباره کلین‌شیت ایران در دو بازی نخست جام ملت‌ها گفت: ما روی ساختار دفاعی‌مان خیلی کار کردیم و هدفمان این است که اول گل نخوریم و بعدا به گل برسیم. خدا را شکر در این دو بازی به این هدف رسیدیم و در بازی‌های دیگر این موضوع را تکرار می‌کنیم.

حاج‌صفی در پایان گفت: ما بازی به بازی پیش می‌رویم و دومین فینال از هفت فینال را پشت سر گذاشتیم. الان تمرکزمان روی بازی با عراق است.

ابراهیمی: بهتر از چهارسال قبل هستیم

امید ابراهیمی بعد از پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی ایران مقابل ویتنام اظهار کرد: بازی خوبی بود. توانستیم این بازی را هم مثل بازی قبل ببریم و صعود کنیم. آماده بازی سوم مقابل عراق می‌شویم که نتیجه خوبی بگیریم و به عنوان صدرنشین صعود کنیم.

وی با اشاره به سخت‌کوشی و دوندگی ویتنام در این دیدار گفت: ما از قبل هم می‌دانستیم که از تیم‌های سخت کوش است و بازیکنانش دوندگی زیادی دارند. از قبل می‌دانستیم کار راحتی نداریم. باید بازی را می‌بردیم. بد هم بازی نکردیم و دنبال سه امتیاز بازی بودیم و حالا آماده بازی بعد می‌شویم.

هافبک تیم ملی درباره دیدار برابر عراق در پایان دور گروهی، گفت: بازی با عراق سخت است چون تیم خوبی است. دوره قبل با بدشانسی از مسابقات کنار رفتیم اما الان فرق می‌کند. تیم‌مان هم خوب است. با آنالیزهایی که صورت می‌گیرد، بازی خوبی انجام می‌دهیم و به عنوان صدرنشین صعود می‌کنیم.

ابراهیمی درباره این که هر بازیکنی آرزو دارد قهرمانی در این مسابقات را به دست بیاورد، تاکید کرد: یکی از چیزهایی که در تاریخ و در ذهن همه می‌ماند، قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست. در جام جهانی بازی کردم و دوست دارم در جام ملت‌ها نتیجه خوبی بگیرم. موفقیت در این مسابقات برای مردم مهم است و هر فوتبالیستی دوست دارد موفقیت در این رقابت‌ها را در کارنامه داشته باشد.

پورعلی‌گنجی:‌ ویتنام از یمن بهتر بود

مرتضی پورعلی گنجی بعد از برتری ۲ بر صفر ایران مقابل ویتنام گفت: ابتدا خدا را شکر می‌کنم که سه امتیاز را گرفتیم و به مرحله بعد رفتیم. بازی هم خوب بود. ویتنام در بازی با عراق هم نشان داد که بازیکنان خوبی دارد. آن‌ها به خاطر پیروزی ما مقابل یمن، شگفت‌زده شده بودند. در نیمه اول می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. در نیمه دوم هم بازی را کنترل کردیم و گل دوم را زدیم.

او افزود: ویتنام خیلی بهتر از یمن بود. اگر ویتنامی‌ها قد و هیکل بهتری داشتند، می‌شد این تیم را تیم دوم ژاپن و کره‌جنوبی دانست. بازی بدی نداشتیم و توانستیم بازی را کنترل کنیم. امیدوارم همین طور ادامه دهیم و بعد از شکست دادن عراق، به تیم بهتری در دور بعد بخوریم.

دژاگه: گرمی هوا به ما فشار آورد/ بازی سختی مقابل عراق داریم

اشکان دژاگه پس از پیروزی دو بر صفر تیم ملی برابر ویتنام اظهار کرد: ما بازی به بازی برای هر دیدار تمرکز می‌کنیم. ما بازی سخت دیگری برابر عراق داریم که بازی مهمی برای ما است و تنها ۴ روز برای این دیدار فرصت ریکاوری داریم.

وی ادامه داد: ما ۴ سال پیش بازی خوبی برابر این تیم ارائه دادیم اما حذف شدیم. اکنون ۲ پیروزی و ۶ امتیاز داریم و به دنبال شکست دادن عراق هستیم. ما برای قهرمانی می‌جنگیم اما تمرکز ما بازی به بازی است و حریفان سختی مثل ژاپن استرالیا و کره‌جنوبی داریم. مهم پیروزی در این بازی بود که آن را به دست آوردیم.

دژاگه اضافه کرد: بازی سختی داشتیم و هوای گرم به ما فشار زیادی می‌آورد. در این بازی‌های سخت مهم‌ترین مسئله زدن گل اول است که خدا را شکر این کار را قبل از نیمه نخست انجام دادیم. بازی حساسی برابر عراق داریم که بازی سختی را پیش‌بینی می‌کنم.

کنعانی‌زادگان: تیم ملی با شخصیت بازی کرد

محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری دو گله مقابل ویتنام اظهار کرد: تیم ویتنام تیم باشخصیت و خوبی بود و چیزی برای از دست دادن نداشت. ما هم شخصیت خوبی داشتیم و گل نخوردیم.

وی ادامه داد: پس از آن هم برنامه‌ها خوب پیش رفت و توانستیم دو گل هم به ثمر برسانیم.

او درباره دیدار با عراق گفت: همه بازی‌ها سخت هستند و تمرکز خود را روی سومین فینال خود می‌گذاریم تا بتوانیم مردم ایران را شاد کنیم.

رکوردشکنی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا

 تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت های آسیا توانست ویتنام را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد و ۳ امتیاز این دیدار را به دست بیاورد. این نهمین برد پیاپی ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا بود تا یک رکورد در این زمینه ثبت شود.  

ایران بعد از تساوی ۲ بر ۲ در مرحله گروهی برابر چین در جام ملت های ۲۰۰۷، توانسته است تیم های مالزی، عراق، کره شمالی، امارات، بحرین، امارات، قطر، یمن و ویتنام را شکست داده است.

تیم ملی ایران در این ۹ دیدار موفق شده است ۱۹ گل به ثمر رسانده است و فقط یک گل در مرحله گروهی دریافت کرده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین