کد خبر: ۵۶۸۴۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵

۱۰ تا ۱۸ ساله‌ها بیشترین مصدومان چهارشنبه‌سوری / طرح کاهش حوادث چهارشنبه‌سوری در مدارس

رئیس اورژانس تهران از ارائه آموزش‌ها برای کاهش صدمات چهارشنبه سوری در مدارس خبر داد و گفت: با بررسی گروه‌ سنی مصدومان سال گذشته مشخص شد که گروه سنی که بیشترین آسیب را دیدند نوجوانان ۱۰تا۱۸سال بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر پیمان صابریان در این باره گفت: این آموزش‌ها تقریبا از اواسط ماه آبان سال جاری با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است. به عنوان اولین قدم برای شروع فرهنگسازی و ارائه آموزش‌های لازم گروه سنی آسیب پذیر در حوادث چهارشنبه سوری را طبق آمار مصدومان سال گذشته بررسی کردیم و سپس بسته‌های آموزشی را متناسب با مقاطع سنی و تحصیلی مختلف تهیه کردیم. با بررسی گروه‌ سنی مصدومان سال گذشته مشخص شد که گروه سنی که بیشترین آسیب را دیدند نوجوانان ۱۰تا۱۸سال بودند. بنابراین با توجه به این آمار متوجه شدیم که باید فرهنگ سازی را از همین سنین و در مدارس آغاز کنیم. خوشبختانه این دانش آموزان در سنی هستند که یادگیری و استقبال آن‌ها بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: از همین جهت بسته‌های آموزشی را آماده کردیم تا به دانش‌آموزان در مقاطع مختلف ارائه کنیم. برخی از این آموزش‌ها شامل دفاع از خود، عبرت آموزی، آموزهای مواجهه با سوختگی است که در قالب‌های متنوع ارائه می‌شود. همچنین سی دی‌های آموزشی هم در حال آماده سازی است که بعد از آماده شدن در اختیار دانش‌آموزان قرار داده خواهد شد.

رئیس اورژانس تهران با اشاره به اینکه جمع آوری اطلاعات برای فراهم کردن این بسته‌ها زمانبر بود، گفت: برای فراهم کردن آمارهای دقیق و ارائه آموزش‌های متناسب در شهر های مختلف آمارها را متناسب حوادث هرساله هر شهر جمع آوری کردیم، چرا که حوادث چهارشنبه سوری در مناطق مختلف کشور متفاوت است و باید برای هر منطقه متناسب با نوع مصدومیت‌های آن منطقه برنامه ریزی، و آموزش‌های متفاوتی برای آن در نظر گرفته می‌شد.

وی درباره دربرگیری این آموزش‌ها در سطح کشور اظهار کرد: این طرح در سطح کشور در حال اجراست و در حال حاضر هم تعداد مدارسی که آموزش برای آن‌ها ارائه شده به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند اما می‌توان گفت که این طرح تاکنون در شهر تهران از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده است و به صورت کلی نیز حدود ۴۰درصد پیشرفت داشته است.

صابریان با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در حال اجراست، گفت: آمارها نشان دهنده این است که فرهنگسازی در زمینه کاهش حوادث چهارشنبه سوری به خوبی انجام نشده است، و یکی از اهداف ما فرهنگسازی برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری است. صدمات شب چهارشنبه سوری معمولا اتفاقات ناخوشایندی است که باعث گرفتاری مصدوم و خانواده‌اش می‌شود، چه بسا که شاید این مصدومیت تا سال‌ها به همراه این فرد باشد. بنابراین امیدوریم با فرهنگسازی بتوانیم صدمات رابه میزان قابل توجهی کاهش دهیم که با توجه به استقبال دانش آموزان از این آموزش ها امیدواری ما نیز نسبت به این طرح بسیار زیاد است و فکر می‌کنیم که بتوانیم از این طریق آمار مصدومان را به اندازه قابل توجهی کاهش دهیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
حالا چهارشبنه سوری شد مشکل اصلی مملکت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین