کد خبر: ۵۶۸۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

رشد پدیده پیر میانسال در کشور

مدیرکل بهزیستی لرستان می‌گوید: نرخ رشد سالمندان در ایران سه برابر جهان است.
آفتاب‌‌نیوز :
فاطمه زهرا توکلی در جلسه شورای سالمندان استان اظهارکرد: سالمندی پدیده فراگیری بوده و در حال جهان‌ شمول شدن است و متأسفانه در سطح کلان هنوز خیلی جدی به این موضوع ورود پیدا نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: نرخ رشد جمعیت در جهان 1.7 درصد و رشد سالمندان 3 درصد است که در کشورمان طبق آمارهای سال 95 حدود 9.28 درصد سالمند داشته‌ایم و پیش‌بینی این است که در سال 1405به 10 درصد و تا سال 1430 به بیش از 30 درصد برسد.

توکلی با یادآوری اینکه هر فردی از 60 سال به بالا سالمند حساب می‌شود، اضافه کرد: با توجه به سبک زندگی، عوارض سالمندی در میان‌سالی بروز پیدا کرده و به نوعی "پیر میانسال" زیاد داریم.

مدیرکل بهزیستی لرستان تأکید کرد: همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد که باید در همه سطوح فکر جدی برای بحث سالمندی داشته باشیم و با برنامه‌ریزی‌های صحیح می‌توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در ادامه گفت: فرمانداران، شهردارها و دستگاه‌های ذیربط عملکرد خوبی در بحث سالمندی داشته‌اند اما نیاز است که جدی‌تر پای کار بیایند.

توکلی گفت: در ارزیابی شورای سالمندان کشور، سال 95 لرستان اول شده و 96 جزو پنج استان برتر بودیم که مرهون زحمات همه دستگاه‌های مربوطه است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین