کد خبر: ۵۶۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵

تقاضا برای پوشاک داخلی افزایش یافت

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از افزایش تقاضا برای پوشاک تولید داخل خبر داد و گفت که تامین مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی می‌تواند کمیت و کیفیت تولید پوشاک را بهبود بخشد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید نامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که افزایش نرخ ارز و درنتیجه افزایش قیمت پوشاک خارجی، باعث افزایش تقاضا برای پوشاک تولید داخل شده است،‌ اظهار کرد: آمار دقیقی از میزان افزایش فروش پوشاک تولید داخل وجود ندارد، اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد میزان سفارش‌های واحدهای تولیدی افزایش داشته است.

وی افزود: اگر دولت بتواند به تامین مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی کمک کند، شرکت‌های تولیدی نیز از نظر کمی و کیفی پاسخگو خواهند بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، با اشاره به این‌که در حال حاضر مهم‌ترین مشکل صنایع پوشاک و نساجی کمبود مواد اولیه است، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مداوم جلساتی برای حل این مشکل برگزار می‌کند، اما تاکنون اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است.

نامی هم‌چنین خاطرنشان کرد که مبارزه با قاچاق در سطح عرضه باعث شده بسیاری از واردکنندگان کالای قاچاق به واحدهای تولیدی سفارش پوشاک دهند.

اتحادیه صنف فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک تهران نیز پیش‌تر از وجود بحران در تامین مواد اولیه به دلیل عدم تخصیص ارز سامانه نیما به واردکنندگان مواد اولیه صحبت کرده بود. از طرف دیگر دست‌اندرکاران این بخش بارها نسبت به قاچاق گسترده در حوزه پوشاک، اعتراض داشته‌اند و اخیرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که از ابتدای دی‌ماه امسال، با هماهنگی دستگاه‌های مختلف با تمام فروشندگان برندهای بدون مجوز رسمی پوشاک برخورد قاطع خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین