کد خبر: ۵۶۸۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

زمان برگزاری کنکور یک هفته تغییر کرد/ برگزاری کنکور هفته دوم تیر+تکذیب شد

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: سازمان سنجش زمان کنکور را یک هفته تغییر داد و کنکور در هفته دوم تیرماه برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره گلایه برخی دانش‌آموزان از فاصله کم بین امتحانات نهایی و کنکور اظهار کرد: رایزنی‌ها در شورای سنجش و پذیرش دانشجو منجر به تغییر زیادی در زمان کنکور نشد و تنها یک هفته‌ای زمان کنکور به تأخیر افتاد.

وی ادامه داد: سازمان سنجش استدلال‌های خاص خود را دارد و عنوان می‌کند برای فراوری داده‌های مربوط به کنکور به یک زمانی نیاز دارد و به همین دلیل نمی‌تواند زمان کنکور را خیلی تغییر دهد.

عمادی اضافه کرد: از سوی دیگر آموزش و پرورش نیز نمی‌تواند زمان امتحانات نهایی را تغییر دهد و بر اساس مصوبه مجلس باید در خرداد ماه برگزار شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس کنکور که در هفته اول تیر ماه برگزار می‌شد، هفته دوم تیرماه برگزار می‌شود و این تاریخ برای کنکور ۹۸ قطعی است امال برای سال‌ بعد مجدداً به بحث گذاشته می‌شود.


زمان برگزاری کنکور ۹۸ تغییر نمی‌کند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که ثبت نام در کنکور ۹۸ از ۲۴ بهمن ماه آغاز می‌شود، گفت: این آزمون در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیر ماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۸ از روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و روز پنج شنبه ۲ اسفند ماه پایان می‌یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: همان طور که در تاریخ ۱۵ مهر ۹۷ از طریق پیک سنجش و متعاقب آن هر هفته به اطلاع داوطلبان رسیده آزمون سراسری ۹۸ در روزهای پنج شنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیر ماه ۹۸ در حوزه های مربوطه برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: برخلاف برخی اخبار منتشر شده زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین