کد خبر: ۵۶۸۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

مشاور رییس جمهور: اعتبار غرب به برجام گره خورده است

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه اعتبار و آبروی غرب در گرو برجام است، گفت: اروپا برای برای حفظ و اعتبارش در جامعه بین الملل به دنبال حفظ برجام است.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی بانک عصر امروز دوشنبه در شورای اداری علی آباد کتول واقع در استان گلستان افزود: رییس جمهور آمریکا با شعارهای خطرناک و اتخاذ تصمیم های غیر منتظره فردی غیر قابل پیش بینی و مخرب برای جامعه جهانی است و اروپا با درک این موضوع در حال فاصله گرفتن از ایالات متحده است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با رویکرد استقلال طلبی توانست خود را طی 40 سال گذشته و با وجود تمام سنگ اندازی ها به جلو ببرد و در این راه هزینه های معنوی و مادی هم پرداخت کرد.

مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: می خواهیم با وجود همکاری با دنیای خارج، استقلال خود را هم حفظ کنیم و تاکنون به پیشرفت های چشمگیری در علوم صنعتی، موشکی و هسته ای رسیدیم و این دستاوردها با همراهی مردم و مسولان محقق شد.

بانک گفت: اگر جمهوری اسلامی بخواهد به استقلال طلبی خود در جهان ادامه بدهد قطعا با مشکلاتی از سوی دشمنان مواجه می شود ولی همچنان می توانیم با اتحاد و همدلی داخلی شرایط را پشت سرگذاریم.

وی با تصریح بر اینکه آمریکا بار دیگر به تصمیم اشتباه خود و بی تاثیر بودن تحریم پی خواهد برد، افزود: دشمن با تبلیغات رسانه ای و بزرگ نمایی برخی مشکلات که مشابه آن در سایر کشورهای دنیا نیز وجود دارد به دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه ایران است.

بانک با بیان اینکه جریانی با اتحاد صهیونیسم و آمریکا و همکاری برخی کشورهای ارتجاعی منطقه به دنبال ایجاد روح ناامیدی در جامعه است، گفت: دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای مالی توانست در سال های اخیر سالانه 600 هزار اشتغال در کشور ایجاد کند و همچنان نیز این برنامه سالانه را در دستور کار دارد و همه ما باید کمک کنیم این اهداف و سیاست ها زودتر و بهتر اجرایی شود.

وی ادامه داد: اگرچه دولت با برجام توانست سایه تحریم چندین ساله را از سر کشور بردارد و کارهای خوبی نیز در پسابرجام پیش ببرد اما امروز صهیونیست ها با روی کارآمدن رییس جمهوری آمریکا و همکاری برخی کشورهای مرتجع به دنبال تاثیر گذاری بر این معاهده بین المللی هستند.
وی تصریح کرد: با این وجود برجام به عنوان یک معاهده بین المللی و مورد وثوق سازمان ملل که امضای کشورهای زیادی را پای خود دارد به آبرو و اعتبار غرب گره خورده و طبیعتا اروپا مایل به فروپاشی آن نیست.

آگاهی دولت از مشکلات اقتصادی مردم
مشاور رییس جمهوری همچنین گفت: دولت تدبیر و امید به مشکلات اقتصادی و گرفتاری مردم آگاه است و به دنبال کاهش این نگرانی در جامعه است و باید بتوانیم با مدیریت درست مشکلات را کاهش دهیم.

بانک اظهار داشت: صِرف بیان مشکلات و بزرگنمایی آن نمی تواند گره گشایی از کار مردم داشته باشد بلکه برای غلبه بر این گرفتاری نیازمند اتحاد و انسجام بین مردم و مسوولان و همراهی و همگامی تمام نیروهای داخلی هستیم.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین