کد خبر: ۵۶۸۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

مخالفت وزیر صنعت با نظر رئیس بانک مرکزی/ خودروهای مانده در گمرک اجازه ترخیص دارند

علیرغم مخالفت امروز همتی با ترخیص خودروهای وارداتی بدون انتقال ارز، وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام اینکه خودروهای مانده در گمرک اجازه ترخیص دارند، گفت: ثبت سفارش‌های قبلی خودرو "کن لم یکن" شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت درخصوص بخشنامه اخیر هیئت دولت درباره ثبت سفارش‌های خودرو در گمرک گفت:‌ با این بخشنامه ثبت سفارش خودرو رسما قدغن شده است.

وی افزود: در این بخشنامه هم نوشته شده که ثبت سفارش خودرو ممنوع بوده و ثبت سفارش‌های قبلی هم "کن لم یکن" شده است.

وزیر صنعت درباره تکلیف خودروهایی که در گمرک باقی مانده‌ اظهار داشت: به خودروهایی که در گمرک بودند اجازه ترخیص داده می‌شود اما ثبت جدیدی صورت نخواهد گرفت. پرونده وارد کنندگان متخلف نیز در قوه قضاییه مفتوح است و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

 تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ 9 دیماه 97 هیئت وزیران در خصوص ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری، طی نامه شماره 137161در تاریخ 16 دیماه 97 توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

این در حالی است که همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز با ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک که بعداز 16مرداد 97 وارد گمرکات کشور شده اند مخالفت کرده است که بر این اساس، اجازه ورود بدون انتقال ارز خودروهای واردشده به گمرک به تاریخ بعد از سیاستهای جدید ارزی داده نخواهد شد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین