کد خبر: ۵۶۸۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

هنگامه شهیدی امروز محاکمه می‌شود

هنگامه شهیدی که پیشتر از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به 12 سال و 9 ماه حبس محکوم شده بود، امروز (سه‌شنبه 25 دی) در شعبه 36 تجدیدنظر محاکمه می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: ساعت 12 و 30 دقیقه امروز (سه‌شنبه) 25 دی، شعبه 36 تجدیدنظر به ریاست قاضی زرگر به پرونده موکلم رسیدگی می‌کند. 

سال 95 هنگامه شهیدی به اتهام «ارتباط با کانال خبری آمدنیوز» دستگیر و پس از 6 ماه بازداشت موقت، با قرار وثیقه آزاد شد.

شهیدی پس از آزادی از زندان در یادداشتی در فضای مجازی که اسفند سال گذشته منتشر شد، اعلام کرد: اینجانب «هنگامه شهیدی» هر گونه ارتباط خود را با کانال خبری آمدنیوز تکذیب و با قاطعیت از این رسانه اعلام برائت می‌کنم.

پس از گذشت مدتی، شهیدی به خاطر اظهاراتش علیه مسئولان قضایی، مجدد تحت تعقیب قرار گرفت. پنجم تیر امسال دادستانی تهران طی اطلاعیه‌ای از دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد: این متهم که تحت تعقیب قضایی بوده، توسط مأموران پلیس در حالی که از ماسک برای مخفی ماندن از دید مأموران استفاده می‌کرده، دستگیر و به زندان معرفی شده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران دهم تیر از صدور کیفرخواست پرونده هنگامه شهیدی با پنج عنوان اتهامی خبر داد.

بر اساس آنچه پیشتر مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی گفته، افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی عناوین اتهامی شهیدی است.

نهایتاً پرونده شهیدی برای رسیدگی به شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع و دادگاه پس از برگزاری جلسه محاکمه، متهم را به 12 سال و 9 ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروه ها و احزاب و فعالیت های مجازی و مطبوعاتی همچنین ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.

طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی، در صورت قطعیت یافتن این حکم، 7 سال و نیم حبس در خصوص شهیدی اجرا می شود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین