کد خبر: ۵۶۸۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

دموکرات‌ها از دولت ترامپ درباره تنزل موقعیت دیپلماتیک اتحادیه اروپا توضیح خواستند

قانونگذاران دموکرات آمریکا از دولت دونالد ترامپ درخواست کردند که درباره تنزل موقعیت دیپلماتیک هیئت نمایندگان اتحادیه اروپا در واشنگتن توضیح دهد. آنان همچنین این اقدام را توهین آمیز و دارای نتیجه عکس دانستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ۲۷ عضو اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درخواست کردند که تا ۳۰ ژانویه درباره تنزل مسکوت موقعیت دیپلماتیک هیئت اتحادیه اروپا توضیح دهد. به گفته آنان این اقدام بدون مشورت با کنگره صورت گرفته و آنان را "به شدت خشمگین" کرده است.

این قانونگذاران در نامه‌ای که به سرپرستی الیوت انگل، رئیس جدید کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان نوشته‌اند، خاطرنشان کرده‌اند: مفاد این تصمیم و روشی غیردیپلماتیکی که برای اعمال آن به کار گرفته شده، بی‌دلیل روابط ترنس‌آتلانتیک را لکه‌دار کرده‌ است. ما باید از متحدان خود حمایت کرده و (موقعیت) آنان را تقویت کنیم، نه اینکه آنان را به دشمنان خود تبدیل کنیم.

این نامه ضمن اشاره به درخواست آمریکا از اتحادیه اروپا برای دریافت امتیازات تجاری و افزایش فشار بر ایران و چین، در ادامه می‌افزاید: توهین به آنان بدون هیچ دلیل روشنی، آنان را به داشتن دیدگاهی دوستانه‌تر نسبت به آمریکا ترغیب نمی‌کند.

دولت ترامپ موقعیت دیپلماتیک هیئت اتحادیه اروپا را به سطحی همسان با سازمان‌های بین‌المللی تنزل داده است و اتحادیه اروپا پیش از این از اهمیت هیئت دیپلماتیک یک کشور در آمریکا برخوردار بود.

به گزارش شبکه دویچه وله، هیئت دیپلماتیک اتحادیه اروپا زمانی از این اقدام آمریکا مطلع شد که سفیر این اتحادیه در واشنگتن برای شرکت در مراسم خاکسپاری جورج بوش پدر دعوتنامه‌ای دریافت نکرد.

اتحادیه اروپا گفته است که برای یافتن دلیل این اقدام با واشنگتن در حال گفت‌وگو است.

وزارت امور خارجه درباره این اقدام اظهار نظر نکرده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین