کد خبر: ۵۶۹۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱

سودجویی از دختران ایرانی در جام ملت‌های آسیا

2 فرد با تطمیع ۲۰ دختر ایرانی در امارات و در جریان جام‌ملتها، آن‌ها را وادار به کار اجباری کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
برگزاری هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در کشور امارات این روزها پای هواداران بسیاری را از نقاط مختلف قاره کهن و همچنین سایر کشورهای جهان را به این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس باز کرده است و در این میان برخی حواشی گسترده تلخ و شیرینی هم در این رقابت‌ها رخ می‌دهد.

هواداران ایرانی هم که همیشه حامی و یاور فوتبالیست‌های ملی پوش ایران هستند با حضور پرشورشان در امارات به یاری تیم کارلوس کی روش آمده اند و نمی‌توان از نقش پررنگ هزاران ایرانی که در ورزشگاه‌های امارات پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را برافراشته می‌کنند در موفقیت‌های تیم ملی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا بی تفاوت عبور کرد.

با این وجود در حاشیه این رقابت‌ها و در میان روزهای شادی که هواداران ایرانی در کشور شیخ نشین‌های خلیج فارس پشت سر می‌گذارند، دخترانی معصوم از سوی افرادی سودجو و منفعت طلب اجیر شده و با هدف کسب درآمد خود را به دبی و ابوظبی رسانده اند تا در این فستیوال فوتبالی بتوانند پولی برای امرار معاش خود به دست آورند.

ماجرا از این قرار است که از ابتدای مسابقات جام ملت‌های آسیا حدود ۲۰ دختر ایرانی زندگی و کار خود را در ترک کرده و با اطمینان به این ۲ فرد به امارات آمده اند تا در این کشور به فروش اقلام هواداری تیم‌های مختلف به ویژه تیم ملی کشورمان مشغول شوند، اما پس از گذشت حدود ۱۵ روز از آغاز رقابت‌ها هیچ پول یا پورسانتی از سوی عاملان این ماجرا به دخترها پرداخت نشده است. از طرفی درحالیکه برخی از دختران ایرانی از افرادی که آن‌ها را به امارات آورده اند درخواست کرده اند با تغییر بلیت برگشتشان به کشورمان شرایط این امر را برایشان فراهم کنند، اما این افراد سودجو بدون توجه به مشکلاتی که برای دخترها به وجود آمده است آن‌ها را مجبور کرده اند که با توجه به بلیتی که اکنون در اختیار دارند تا پایان جام ملت‌های آسیا در امارات بمانند.

این دختران پیش از بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان و سایر تیم‌های دیگر اقلامی مانند کلاه، پرچم و تی شرت را به ورزشگاه می‌آورند و این اقلام را به قیمت ۱۰ درهم می‌فروشند. آن‌ها مشتریان زیادی هم برای فروش کالاهایشان جذب کرده اند و سود سرشاری از بازاریابی شان به جیب ۲ فرد سودجو واریز شده است. این درحالی است که با توجه به ممنوع بودن فروش اجناس در فروشگاهی جز فروشگاه‌های تحت نظر AFC چند روز پیش یکی از این دختران هم از سوی پلیس امارات برای دقایقی دستگیر شد که یک دختر دیگر مسلط با زبان عربی با التماس به ماموران پلیس، ناظران AFC و گریه مقابل آن‌ها توانست شرایط آزادی همکارش را فراهم کند.

این موضوع شوک آور باید از سوی مسئولان حراست وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال تحت پیگیری قرار بگیرد تا با برخورد نسبت به عاملان حضور دختران ایرانی در امارات و بازداشت چنین افرادی دست کم زمینه بازگشت دختران فریب خورده کشورمان به ایران فراهم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین