کد خبر: ۵۶۹۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

ترامپ در آستانه «استیضاح» یا «برکناری»

قانونگذاران آمریکایی می‌گویند اگر گزارشهای مربوط به تلاش ترامپ برای دروغ گفتن به کنگره تایید شود رئیس جمهور باید استیضاح شود یا کناره گیری کند.
آفتاب‌‌نیوز : حرف‌وحدیث‌ها پیرامون نقش روسیه در به قدرت رسیدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات 2016 تنش میان کاخ سفید و نمایندگان کنگره را  افزایش داده است.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش داد، گزارشهایی وجود دارد در زمینه اینکه ترامپ به «مایکل کوهن» وکیل سابق خود دستور داده درباره تلاشهایش برای ساخت یک برج ترامپ (Trump Tower) در مسکو به نمایندگان کنگره دروغ بگوید.


ترامپ در آستانه «استیضاح» یا «برکناری»

ایندیپندنت می‌گوید، اگر این گزارش‌ها تایید شود، ترامپ با درخواست «استعفا» یا «استیضاح» مواجه خواهد شد.

براساس این گزارش، ترامپ در حال حاضر تحت فشار دو تن از مقامات حقوقی ناظر، که در پرونده تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 دخیل هستند، قرار دارد. این دو مقام ادعا می‌کنند که شواهدی در این زمینه به دست آورده‌اند. چندین نماینده دموکرات از کنگره خواسته‌اند که درخصوص شواهدی که به دست آمده است شفاف سازی کامل صورت بگیرد و یک نفر از این نمایندگان نیز خواسته است که اگر این ادعاها اثبات شود ترامپ از کار برکنار شود.

«آدام شیف» نماینده ایالت کالیفرنیا می‌گوید، اگر گزارشهای اخیر درست باشند، کنگره هر چه که لازم است را باید انجام دهد.

موضوع اجبار ترامپ به کوهن برای دروغ گفتن به نمایندگان کنگره برای اولین بار در سایت بازفید منتشر شده است.

«جاکوئین کاسترو» نماینده ایالت «تگزاس» در کنگره آمریکا روز جمعه در حساب توئیتری خود نوشت: «اگر گزارشهای بازفید صحت داشته باشد، رئیس‌جمهور ترامپ باید استعفا دهد یا استیضاح شود».

«کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کانتیکت هم از بازرس مولر خواست درباره شواهد و مدارک مربوط به دستور ترامپ به کوهن برای دروغ گفتن تحقیق کند.

وی افزود: «اگر بازرس مولر منابعی دارد که تایید می‌کند ترامپ، کوهن را به دروغ گفتن به کنگره مجبور کرده است، لازم است این را بدانیم.. مولر نباید به این تحقیق پایان دهد اما مسئله زمان برای او مطرح است و پیش از آنکه برای اقدام دیر شود کارت‌هایش را به کنگره ارائه دهد».

براساس این گزارش، منابع بازرس مولر مطلع شده اند که ترامپ در خلال مبارزات انتخاباتیی خود در سال ۲۰۱۶ قصد سفر به روسیه و ملاقات با ولادیمیر پوتین را داشته است تا مذاکرات درباره ساخت پروژه برج را آغاز کند و به کوهن گفت است: «این کار را عملی کن».

ترامپ از زمان اعلام حضور برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، ارتباطات تجاری خود با روسیه را انکار کرده است. با این حال کوهن پس از اعتراف به نقض قوانین مالی کمپین‌های انتخاباتی در خلال انتخابات ۲۰۱۶، با بازرس مولر در پیش‌برد تحقیقاتش همکاری داشته است و به وی گفته است آقای ترامپ به او گوشزد کرده است در حین شهادت دادن در کنگره، در خصوص ارتباطاش با روسیه دروغ بگوید.

منبع: فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
0
0
ترامپ در آستانه «استیضاح» یا «برکناری»
از وقتی ترامپ رییس جمهور شده، شما هر چند روز یکبار یه خبری مشابه این میگذارید!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین