کد خبر: ۵۶۹۵۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

مدارس کدام شهرها تعطیل است؟

به دنبال بارش برف و برودت هوا، مدارس برخی شهرهای کشور تعطیل شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش برف و برودت هوا برخی مدارس استان شنبه ۲۹ دی ماه تعطیل است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ محمد صبوری در گفت‌وگو با فارس تبریز اظهار داشت: به علت بارش برف و برودت هوا، فردا شنبه ۲۹ دی ماه مدارس تعدادی از شهرهای و بخش‌های آذربایجان‌شرقی تعطیل است.

در نواحی پنجگانه تبریز

تمام مدارس دوره‌های تحصیلی (روستایی و شهری) در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت 9 شروع به فعالیت خواهند کرد.

در بخش‌های خواجه و کاغذکنان

تمام مدارس دوره‌های تحصیلی  روستایی و شهری در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت 9 آغاز به فعالیت خواهند کرد.

در بخش مهربان

مدارس دوره پیش دبستانی تعطیل و  مدارس  سایر دوره‌های تحصیلی روستایی و شهری در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت 9  آغاز به فعالیت خواهند کرد.

در بخش ترکمانچای

مدارس دوره پیش دبستانی تعطیل و  مدارس  سایر دوره‌های تحصیلی روستایی و شهری در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت 9  آغاز به فعالیت خواهند کرد.

برخی از مدارس استان اردبیل فردا تعطیل شد

با اعلام اداره‌کل آموزش و پرورش اردبیل به دنبال بارش برف و برودت هوا تعدادی از مدارس سری قبل از ظهر استان تعطیل اعلام شد.

طبق اطلاعیه شماره یک روابط عمومی آموزش و پرورش استان، فردا(شنبه 29 دی ماه) در اردبیل، مشگین‌شهر، ارشق و لاهرود مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی در سری قبل از ظهر تعطیل اعلام گردید.

از روز پنج‌شنبه بارش برف در نقاط مختلف استان اردبیل آغاز گردید و این بارش‌ها در بیشتر نقاط استان باعث لغزندگی و یخ‌زدگی معابر و جاده‌ها شد.

مدارس همدان فردا تعطیل است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به علت بارش برف مدارس همدان در نوبت صبح فردا تعطیل است.

محمد پورداوود اظهار کرد: به علت بارش برف، برودت هوا و لغزنده بودن معابر عمومی، تمام دوره‌های تحصیلی در نواحی یک و2 همدان تعطیل است.

وی گفت: مدارس اسدآباد، بهار، لالجین و قهاوند و مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی در فامنین، قروه درجزین، نهاوند، تویسرکان و قلقلرود در نوبت صبح روز شنبه 29 دی‌ماه نیز تعطیل خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی همدان فردا تعطیل شد

در پی بارش برف و برودت هوا دانشگاه علوم پزشکی همدان فردا تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پی بارش برف، یخزدگی معابر و برودت هوا فردا شنبه ۲۹ دیماه دانشگاه علوم پزشکی همدان تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده که کار ورزان پزشکی عمومی و دستیاران تخصصی پزشکی از این تعطیلی مستثنی هستند.

فعالیت مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی «دورود» با تاخیر آغاز می‌شود

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، به دلیل برودت هوا و بنا به نظر فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود، فردا شنبه ۹۷/۱۰/۲۹ فعالیت آموزشی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی نوبت صبح این شهرستان با یک ساعت تاخیر و از ساعت ۹ آغاز خواهد شد.

تعطیلی برخی مدارس استان خراسان شمالی

برف و برودت هوا و انسداد مسیرها، سبب تعطیلی برخی مدارس استان خراسان شمالی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرد: برخی از  مدارس در شهرستان های خراسان شمالی فردا شنبه تعطیل است و یا با تاخیر فعالیت آموزشی را آغاز خواهد کرد. در دهستان های گلستان و بالادشت مدارس مقاطع ابتدائی و متوسطه اول در نوبت صبح تعطیل است.

در شهرستان جاجرم: فقط همه مدارس ابتدایی بخش شوقان تعطیل است.

در شهرستان راز و جرگلان: فقط مدارس ابتدائی و پیش دبستانی شهر راز و روستاهای راستقان، بشدره، تکله قوز،قره باطر و اتلی در نوبت صبح تعطیل و مدارس در سایر نقاط شهرستان با دو ساعت تاخیر فعالیت آموزشی را آغاز خواهد کرد.

در شهرستان شیروان هم فقط همه مدارس کل مقاطع تحصیلی در بخش های قوشخانه و سرحد و در دهستان سیوکانلو از بخش مرکزی تعطیل است.

تعطیلی یا تاخیر در فعالیت برخی مدارس آذربایجان شرقی

بارش سنگین برف و سردی هوا موجب شد برخی مدارس برخی مناطق آذربایجان شرقی فردا تعطیل یا فعالیتشان با تاخیر آغاز شود.

اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد: به علت بارش سنگین برف، برودت شدید هوا و یخبندان فردا شنبه 29 دی ماه:

در نواحی پنجگانه تبریز
همه مدارس دوره های تحصیلی روستایی و شهری در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت 9 شروع به فعالیت خواهد کرد.

در بخشهای خواجه و کاغذکنان
همه مدارس دوره های تحصیلی روستایی و شهری در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت 9  فعالیت خواهد کرد.

در بخش مهربان و ترکمانچای
مدارس دوره پیش دبستانی تعطیل است و مدارس سایر دوره های تحصیلی روستایی و شهری در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت 9 شروع به فعالیت خواهد کرد.

در مناطق اسکو ، شهر جدید سهند ، ایلخچی و خسروشاه
همه مدارس دوره های تحصیلی روستایی و شهری در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت ۹ شروع به فعالیت خواهد کرد.

هریس
کلیه مدارس دوره های تحصیلی روستایی و شهری در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر از ساعت ۹ شروع به فعالیت خواهد کرد.

سرما و بارش برف سبب تعطیلی و تاخیر در آغاز به کار مدارس استان مرکزی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به دلیل بارش برف و لغزندگی جاده ها و معابر  و نیز تداوم سرما فعالیت مدارس مناطق پانزده‌گانه استان مرکزی در روز شنبه  29 دی ماه با تاخیر آغاز شده و برخی نیز تعطیل هستند.

شهرستان آشتیان:

مراکز پیش دبستانی و ابتدایی شهر و روستا در نوبت صبح تعطیل و متوسطه اول و دوم با تاخیر و ساعت 9 صبح فعالیت خواهند کرد.

شهرستان اراک:

نواحی یک و دو اراک در مقاطع مراکز پیش دبستانی و همه دوره های تحصیلی شهر و روستا درصبح با تاخیر و ساعت 9.30 دقیقه فعالیت خود را آغاز می کنند.

شهرستان‌های تفرش و فراهان:

در این دو منطقه نیز مدارس همه دوره های تحصیلی، شهر و روستا در نوبت صبح با تاخیر و ساعت 9 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

شهرستان خمین:

در شهرستان شازند نیز بارش برف و سرما مدارس روستایی را به تعطیلی کشاند و مدارس روستایی همه دوره‌ها در نوبت صبح تعطیل است.

مراکز پیش دبستانی و ابتدایی شهر تعطیل اما متوسطه اول و دوم شهری با تاخیر و ساعت 9 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

منطقه سربند:

براساس اعلام آموزش و پرورش استان مرکزی، به سبب برودت هوا، بارش برفق و لغزندگی معابر در این منطقه، مدارس همه دوره های تحصیلی، شهر و روستا در نوبت صبح تعطیل است.

شهرستان شازند:

همچنین در این شهرستان بهس بب یخ‌بندان، بارش برف و لغزندگی معابر مدارس همه دوره‌های تحصیلی روستایی در نوبت صبح با تاخیر و ساعت 9 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

شهرستان کمیجان:

در این شهرستان نیز به سبب لغزندگی و سرمای هوا مدارس همه دوره‌های تحصیلی شهر و روستا در نوبت صبح با تاخیر و ساعت 9 فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

شهرستان خنداب:

در شهرستان خنداب نیز مدارس ابتدایی شهر و روستا در نوبت صبح تعطیل و دوره های متوسطه اول و دوم با تاخیر و ساعت 9 صبح فعالیت خواهند کرد.

تمامی مدارس نوبت صبح استان خوزستان در روز شنبه تعطیل شد

خبرگزاری میزان- مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: به دلیل وقوع گرد و خاک طی ۴۸ ساعت گذشته تمامی مدارس نوبت صبح استان خوزستان در روز شنبه تعطیل می‌باشند.
 
به گزارش خبرگزاری میزان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: به دلیل وقوع گرد و خاک طی ۴۸ ساعت گذشته تمامی مدارس نوبت صبح استان خوزستان در روز شنبه تعطیل می‌باشند.

کیامرث حاجی زاده جمعه اظهار داشت: با توجه به آماده نبودن مدارس به دلیل نشستن گرد و خاک بر روی میز‌ها و نیاز به پاکسازی آن‌ها بنا به پیشنهاد اداره کل مدیریت بحران استانداری و موافقت استاندار تمامی مراکز پیش دبستانی، مهد کودک‌ها و سه مقطع تحصیلی دانش آموزی سراسر استان در نوبت صبح فردا شنبه تعطیل شد.

وی گفت: مدارس نوبت عصر در سراسر استان دایر هستند و آموزش و پرورش موظف است تا قبل از آغاز شیفت بعد از ظهر مدارس خود را برای حضور دانش آموزان آماده نماید.

حاجی زاده تاکید کرد: تمامی ادارات و سازمان‌ها موظفند نسبت به موافقت با مرخصی مادرانی که فرزندان آن‌ها پیش دبستانی و یا دبستانی هستند برای روز شنبه همکاری لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها هیچ مرکز دانشگاهی فردا در استان تعطیل نیست و امتحانات طبق برنامه انجام خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین گفت: تمامی ادارات دولتی استان خوزستان فردا دایر هستند و به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر توده گرد و خاک با منشا خارجی به سمت شرق، جنوب شرقی و شمال شرقی استان در حرکت است و تا فردا عصر از استان خارج می‌شود.

تعطیلی و تاخیر در فعالیت برخی مدارس «دلفان»

 بر اساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس نوبت صبح پیش دبستانی و دبستانی شهرستان دلفان فردا شنبه تعطیل هستند و فعالیت آموزشی مدارس متوسطه اول و دوم این شهرستان نیز با یک ساعت تاخیر از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری روز شنبه با تاخیر آغاز می‌شود

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری به علت برودت هوا روز چهارشنبه با تأخیر آغاز می‌شود.

هاشم حاجتی در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری روز شنبه با تاخیر آغاز می شود، اظهار داشت: فعالیت تمام مدارس چهارمحال و بختیاری در تمام مقاطع تحصیلی ساعت ۹ آغاز می شود.

وی تاکید کرد: فعالیت تمام مدارس چهارمحال و بختیاری در شهرستان های اردل، کوهرنگ و بن و بخش های لاران، گندمان و بلداجی با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: فعالیت تمام مدارس چهارمحال و بختیاری در دوره های پیش دبستانی و دبستانی در شهرستان های فارسان، کیار و سامان و نواحی یک و دو شهرستان شهرکرد و بخش مرکزی شهرستان بروجن فقط با یک ساعت تأخیر آغاز می شود.

تعطیلی برخی مدارس در مازندران

طالبی سخنگوی آموزش و پرورش مازندران نیز در اطلاعیه ای اظهار کرد: به دلیل بارش سنگین برف برودت شدید هوا و یخبندان، در روز شنبه ۲۹ دی ماه تمام مقاطع تحصیلی مدارس دودانگه، چهاردانگه، هزارجریب شهرستان گلوگاه، بخش یانه سر بهشهر، کجور و بلده تعطیل است.

دانش‌آموزان فیروزکوه، دماوند و رودهن فردا یک ساعت دیرتر به مدرسه می‌روند

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از تاخیر یک‌ ساعته کلاس‌های آموزشی مدارس شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و بخش رودهن در تمامی مقاطع فردا شنبه ۲۹ دی ماه خبر داد.

غلامرضا بختیاری رئیس آموزش و پرورش رودهن دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته شاهد بارش نعمت الهی برف در اکثر استان های کشور به خصوص شهرهای سردسیر مانند رودهن بودیم.

وی با بیان این که پس از بارش برف شاهد برودت هوا و یخبندان در منطقه هستیم ادامه داد: با توجه به این که در بخش رودهن با برودت هوا و یخبندان مواجه هستیم، طی هماهنگی‌های لازم با اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، مقرر شد تمامی مقاطع تحصیلی در رودهن با یک ساعت تاخیر آغاز به کار خواهند کرد.

رئیس آموزش و پرورش رودهن  با اشاره به این که خانواده‌ها اخبار را از منابع رسمی پیگیری کرده و از شایعات بپرهیزند، تاکید کرد: مدارس فقط با یک ساعت تاخیر آغاز به کار خواهند کرد و هیچ مدرسه‌ای تعطیل نیست.

تعطیلی مدارس شهرستان طالقان

با توجه به بارش برف و یخ زدگی معابر مدارس شهرستان طالقان فردا شنبه تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر آموزش و پرورش شهرستان طالقان گفت:مدارس تمامی مقاطع تحصيلي این شهرستان به علت بارش برف، سردی هوا و لغزندگي معابر، فردا شنبه ( ٢٩دی ماه) تعطیل اعلام شد

حسینی نسب افزود:در شهرستان طالقان مدارس شیفت عصر فعال نیستند.

تعطیلی برخی مدارس استان سمنان در روز شنبه 29 دی

مدارس برخی از مناطق استان سمنان به علت بارش شدید برف و سرما و یخبندان فردا شنبه 29 دی ماه تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: به دلیل بارش برف و بوران و سرما ویخبندان  فردا مدارس  دیباج،  کالپوش ، بسطام و روستای ابر  در همه مقاطع تحصیلی تعطیل است.

محمد دستورانی افزود: مدارس خیج، کلاته خیج، فولاد محله، چهل دختر ، مزج  و جیلان  هم با دو ساعت تاخیر آغاز می شود.

مدارس استثنایی قزوین فردا شنبه تعطیل است

 روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین در اطلاعیه ای اعلام کرد پیش دبستانی ها و دبستان های استثنایی استان فردا شنبه در نوبت صبح تعطیل هستند.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که جمعه شب صادر شده، آمده است: به دلیل برودت دما فردا شنبه در نوبت صبح کلیه مراکز پیش دبستانی و مدارس استثنایی استان قزوین تعطیل خواهد بود.

فردا شنبه همچنین مدارس نوبت صبح بخش الموت شرقی شهرستان قزوین تعطیل است.

مدارس در شهرستان های آبیک، آوج، تاکستان و طارم سفلی و الموت غربی شهرستان قزوین نیز فردا در نوبت صبح با یک ساعت تاخیر آغاز به کار می کنند.

نزدیک به یک هزار و 100 دانش آموز در مدارس استثنایی و توانبخشی استان قزوین تحصیل می کنند.

مدارس سلفچگان و خلجستان در روز شنبه تعطیل است

با توجه به گزارش مدیریت بحران استان قم مبنی بر سردی هوا و یخ‌زدگی سطح معابر و تصمیم اداره کل آموزش و پرورش استان قم، تمام مدارس بخش‌های خلجستان و سلفچگان روز شنبه ۲۹ دی‌ماه تعطیل اعلام شد.

همچنین با توجه به سردی هوا، مدارس روستاهای بالادست بخش کهک با یک ساعت تأخیر فعالیت درسی خود را آغاز خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، مدارس شهر قم در روز شنبه طبق روال عادی به کار خود ادامه می‌دهند.

مدارس پاوه،سُنقر و کلیایی، شنبه تعطیل هستند/ مدارس کرمانشاه با ۲ساعت تأخیر آغاز به‌کار می‌کنند

طبق اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش کرمانشاه، در پی بارش برف در استان کرمانشاه و برودت هوا در برخی از شهرستان‌های این استان، بنا به تصمیم ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، شنبه(۲۹ دی) مدارس نوبت صبح شهرستان‌های پاوه و سنقر و کلیایی در کلیه مقاطع تعطیل هستند.

طبق اعلام صورت‌گرفته، مدارس شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، صحنه، کنگاور، جوانرود و روانسر و بخش گواور نیز در نوبت صبح شنبه(۲۹ دی) با دو ساعت تاخیر آغاز به کار خواهند کرد.

در همین حال، رئیس پلیس‌راه نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: با توجه به بارش برف در محورهای مواصلاتی شهرستان پاوه، هم‌اکنون تردد در آن‌ها تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

 سرهنگ "محمد حیدری" اظهار داشت: محورهای سه‌راهی شهدا، پلنگانه و همچنین حوالی روستای شمشیر، نقاطی از شهرستان پاوه هستند که تردد در آن‌ها با زنجیر چرخ ممکن است.

وی ادامه داد: به علت بارش برف و همچنین برودت هوا، سطح جاده محورهای یادشده دچار یخ‌زدگی شده است.

 حیدری افزود: به دنبال بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، مقداری از کوه در محور ایلام - کرمانشاه(حوزه استحفاظی ایلام) نیز ریزش و مشکلاتی را در تردد ایجاد کرده بود، ولی با این‌حال مشکل برطرف شده است و منعی برای تردد وجود ندارد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: هم اکنون تردد در تمامی محورهای استان جریان دارد و هیچ کدام از راه‌ها بسته نیست.

وی همچنین از رانندگان خواست، علاوه‌بر همراه داشتن زنجیر چرخ، از سالم بودن لاستیک و بخاری خودرو نیز اطمینان حاصل کرده، سعی کنند از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

حیدری گفت: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با سایر خودروها، از دیگر نکاتی است که رانندگان حتما باید رعایت کنند.

رئیس پلیس راه کرمانشاه یادآوری کرد: هم‌اکنون ۶۵ تیم پلیس در جاده‌های استان برای کمک به مردم و همچنین برخورد با خودروهای متخلف و حادثه‌ساز حضور دارند.

تعطیلی برخی مدارس مناطق کوهستانی گلستان

بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، در پی بارش شدید برف و برودت بالای هوا و بنا به تصمیم اداره‌کل آموزش و پرورش و ستاد مدیریت بحران استانداری گلستان، امروز شنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۷ تعدادی از مدارس استان گلستان به شرح ذیل تعطیل اعلام می‌شود:

- شهرستان آزادشهر: مدارس بخش چشمه‌ساران در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و در همه دوره‌های تحصیلی به غیر از شهر نوده خاندوز و روستاهای سوسرا و سه راه محمد حسین

- شهرستان کلاله: مدارس کوهستانی از مسیر قره یسرپایین تا سوار بالا و از مسیر قره یسر بالا تا یل چشمه علیا هم‌چنین مدارس روستاهای قویجق و چالجه و قره اقاچ در همه دوره‌های تحصیلی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر

- شهرستان مراوه تپه: همه مدارس بخش گلیداغ در همه دوره‌های تحصیلی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر

- شهرستان مینودشت: همه مدارس دهنه چهل چای(قلعه قافه) و کوهسارات و مدارس دهنه محمد زمان خان از روستای معرکه محله به بعد در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در کلیه دوره های تحصیلی

- شهرستان گرگان: مدارس روستاهای شاهکوه و زیارت در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در همه دوره‌های تحصیلی

- شهرستان کردکوی: فقط مدرسه روستای حاجی آباد

- شهرستان رامیان: مدارس روستاهای ویرو،کشکک، رضی، قورچای و الهادی در همه دوره‌های تحصیلی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر

- شهرستان گالیکش: مدارس روستاهای قوشه چشمه، کندسکو، سیجان، پنو، لیرو، پادلدل، کیارام، فرنگ و فارسیان در همه دوره‌های تحصیلی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر

 - شهرستان علی‌آباد کتول: همه مدارس دهنه زرین گل در همه دوره‌های تحصیلی



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین