کد خبر: ۵۶۹۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

دژاگه: دلیلی نداشت مقابل عراق ریسک کنیم

اشکان دژاگه اگرچه در دیدار مقابل عراق از نیمه دوم به زمین مسابقه رفت اما تا همین جای جام ملت‌ها هم خود را به‌عنوان یک مهره قابل اتکا و عصای دست کی‌روش مطرح کرده و از حالا می‌توان روی او به همراه 10 بازیکن دیگر حاضر در میدان برای موفقیت در دیدار با عمان حساب ویژه‌ای باز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
اشکان سال‌هاست در تیم ملی ایران حضور دارد و دومین جام ملت‌های آسیای خود را پشت سر می‌گذارد. او امیدوار است این بار طلسم قهرمان نشدن در آسیا را همراه با تیم ملی ایران بعد از حدود چهار دهه شکسته و به همراه تیم ملی یک بار دیگر آقای آسیا شود. گفت‌وگوی خبرنگار اعزامی «فرهیختگان» به امارات با دژاگه را در ادامه می‌خوانید.

بازی سختی را مقابل عراق پشت سر گذاشتید.
درست است اما خدا را شکر ما در گروه‌مان اول شدیم و این از همه‌چیز برایمان مهم‌تر بود. بدون گل خورده و با یک انسجام قوی توانستیم به مرحله حذفی برسیم و در خط حمله نیز با هفت گل زده به‌عنوان یکی از بهترین‌های جام ملت‌های آسیا از این لحاظ قرار گرفتیم.

دیدار با عراق چطور بود؟
سعی کردیم بازی را ببریم اما در فوتبال بازی‌هایی هستند که هر کاری می‌کنید توپ به داخل دروازه نمی‌رود. هرچند فشاری هم روی ما نبود و فشار بیشتر روی عراقی‌ها بود که باید بازیشان را می‌بردند تا صدرنشین شوند. در هر صورت بیشتر زمان 90 دقیقه دیدار توپ و میدان دست ما بود و سعی کردیم قدرت خود را مقابل عراق دیکته کنیم.

کی‌روش در نشست خبری گفته بود که ما در این دیدار عقب نشستیم و سعی کردیم فشار زیادی روی دروازه حریف نیاوریم. این استراتژی به نظر شما درست بود؟

چرا باید در این دیدار ریسک می‌کردیم؟ ما سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و فکر می‌کنم به خوبی از پس این کار برآمدیم. این برنامه ما بود و خدا را شکر که با صدرنشینی به مرحله بعدی صعود کردیم.
بازی با عمان در یک‌هشتم چطور است؟

قبل از دیدار با عراق تقریبا تمام تیم‌های جام شانس بازی با ما در یک‌هشتم نهایی را داشتند و هر روز اسم یک تیم به‌عنوان رقیب‌مان برده می‌شد. تمام تیم‌هایی که به مرحله حذفی می‌رسند برای یک جنگ تمام‌عیار پا به میدان می‌گذارند و این‌طور نیست که حریف آسانی در این مرحله باشد اما سعی کردیم صدرنشین شویم تا کارمان برای رسیدن به جمع تیم‌های برتر جام راحت‌تر باشد. عمان حریف قابل احترامی است اما رقیب بعدی اهمیتی ندارد. باید قدرت‌مان را نشان داده و سعی کنیم به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنیم.

چقدر به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا امیدوار هستید؟

به آن صورت الان به این موضوع توجهی نداریم. همین مسائل باعث می‌شود تا فکرمان به جای دیگری رفته و تمرکزمان را از دست بدهیم. اگر قهرمانی بخواهیم باید صددرصد توان‌مان را در هر دیدار از دقیقه یک تا دقیقه 90 گذاشته هرچند خود ما بازی به بازی فکر می‌کنیم و این موضوع از همه چیز مهم‌تر است. در حال حاضر به عمان رسیده‌ایم و باید تمام فکرمان معطوف این تیم باشد تا بتوانیم با غلبه بر عمان به یک‌چهارم نهایی برسیم.

کی‌روش باید چه تدابیری بیندیشد تا مثل دیدار حذفی دوره قبلی با برخی مسائل پیش پا افتاده از جام ملت‌ها کنار نرویم. حتما کار بچگانه پولادی در مقابل عراق در دیدار یک‌چهارم نهایی 

جام‌ملت‌های قبلی را به یاد داری؟

ما نباید به این مسائل توجه کنیم. حتی نباید به عملکرد داوری هم توجهی داشته باشیم. ما باید کار خودمان را انجام دهیم. بازی با عراق هم بازی حساسی بود و اتفاقا حساسیت آن فقط معطوف به بازی نبود و اطراف این دیدار هم شاهد مواردی بودیم که می‌توانست حساسیت و جذابیت آن را به خوبی نشان بدهد. با این حال باید به قدرت خودمان و مسائل فنی و تاکتیکی و آن چیزی‌هایی که کی‌روش از ما می‌خواهد فکر کرده و نباید اجازه دهیم تا اتفاقات دیدار با عراق در جام ملت‌های استرالیا دوباره تکرار شود و با این روش می‌توانیم قدم به قدم به قهرمانی فکر کنیم.

قول گلزنی مثل گل زیبایی که در دیدار با یمن زدی را در دیدارهای بعدی تیم ملی در جام ملت‌ها می‌دهی؟

ممنون بابت تعریفی که از گلم داشتید اما من هدفم این است که در هر دیدار بیشتر بتوانم به تیم ملی کمک کنم و ان‌شاءالله در دیدار با عمان هم بتوانم یک گل همان‌طوری که به یمن زدم به ثمر برسانم.

فرهیختگان 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین