کد خبر: ۵۶۹۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

دیدارهای هیات آمریکایی با اردوغان و مقامات ترکیه درباره سوریه

رئیس جمهوری ترکیه و هیئت آمریکایی به ریاست لیندسی گراهام در دیداری در آنکارا درباره سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و همچنین روابط دو جانبه گفتگو کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکا که در رأس هیئتی به ترکیه سفر کرده با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

طبق این گزارش، این دیدار در کاخ ریاست جمهوری ترکیه و پشت درهای بسته برگزار شد و دو ساعت و نیم به طول انجامید.

در این دیدار همچنین مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری و فخرالدین آلتین، رئیس اداره ارتباطات در ریاست‌جمهوری ترکیه نیز حضور داشتند.

گراهام همچنین با چاووش‌اوغلو دیدار کرد و قرار است که با هاکان فیدان، رئیس اطلاعات ترکیه نیز دیدار کند.

گراهام در دیدار با مقامات ترکیه درباره اوضاع سوریه و خروج نیروهای آمریکا از این کشور و همچنین روابط آنکارا و واشنگتن گفت‌وگو می‌کند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که گراهام شامگاه جمعه با خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه درباره پرونده سوریه دیدار کرد.

آکار در این دیدار تأکید کرد که آمریکا به وعده‌های خود درباره "منبج" عمل نکرده و ترکیه همزمان در حال مقابله با داعش، سازمان وابسته به فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین