کد خبر: ۵۶۹۶۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
ترامپ در تلاش برای افزایش اختلاف بین اروپایی‎ها بر سر ایران و برجام است

هدف ترامپ از برگزاری کنفرانس ورشو علیه ایران چیست؟ روابط ایران و لهستان در معرض خطر؟

"خودداری اتحادیه اروپا و سه قدرت اروپایی اصلی امضاکننده برجام یعنی فرانسه، آلمان و بریتانیا نسبت به خروج از برجام و مخالفت آنان با تصمیم ترامپ برای خارج کردن امریکا از توافق هسته‌ای دولت او را خشمگین کرده است".
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- کنفرانس ورشو علیه قدرت‌های بزرگ اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است. ترامپ و دولت او درصدد بهره‌برداری از اختلاف و انشقاق در میان کشورهای اروپایی در زمینه سیاستگذاری آنان در عرصه سیاست خارجی به خصوص ایران و موضوع توفق هسته‌ای با آن کشور هستند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نشریه "پولیتیکو" در گزارشی با اشاره به اهداف دولت امریکا از برگزاری کنفرانس ورشو علیه ایران، می‎نویسد: "ترامپ می‌داند که اروپایی‌ها در قبال برجام موضع واحدی ندارند. مقام‌های اروپایی در ماه‌های اخیر برنامه‌ای را در فرانسه برای سازوکار اقدام مالی ویژه در نظر گرفته‌اند که هدف آنان کمک به شرکت‌های اروپایی در جهت حفظ تجارت با ایران و خنثی کردن تحریم‌های یکجانبه ترامپ علیه تهران است که سال گذشته اجرایی شده‌اند. در این میان خودداری اتحادیه اروپا و سه قدرت اروپایی اصلی امضاکننده برجام یعنی فرانسه، آلمان و بریتانیا نسبت به خروج از برجام و مخالفت آنان با تصمیم ترامپ برای خارج کردن امریکا از توافق هسته‌ای دولت او را خشمگین کرده است".

روابط ایران و لهستان در معرض خطر؟| هدف ترامپ از برگزاری کنفرانس ورشو علیه ایران چیست؟

این نشریه در ادامه می‌نویسد: "دیپلمات‌های اروپایی معتقدند که اقدام ترامپ برای برگزاری کنفرانس ورشو افزایش هزینه برای اتحادیه اروپا است. ایران نیز از برگزاری این کنفرانس انتقاد کرده  است و محمد جواد ظریف نسبت به آن واکنش تندی نشان داد و آن را یک "سیرک علیه ایران" و اقدامی "ناامیدکننده" خواند. برخی نیز می‌گویند که لهستان با پذیرش درخواست امریکا برای برگزاری کنفرانس در ورشو خود را در معرض دشمنی دیگر کشورها قرار می‌دهد. برای مثال "مارسین زابورووسکی" پژوهشگر سیاست خارجی در لهستان می‌گوید که ورشو در حال تقلیل دادن نقش خود به یک زیرمجموعه از سیاست خارجی امریکا و به یک واسطه و پیمانکار برای امریکایی‌ها است. این موضوع به ضرر وجهه لهستان در جامعه بین‌المللی است.

"زابوروفسکی" می‌گوید مقام‌های لهستانی در تهران نیز با اعتراض ایران مواجه شدند و روابط دو کشور در معرض خطر قرار گرفته است. او اشاره می‌کند که ایران یک منبع بالقوه تامین انرژی در کنار روسیه است اما اکنون این روابط آسیب دیده‌اند. با این حال، دولت لهستان بیش از هر دولت اروپایی دیگری از ترامپ حمایت کرده است. دولت لهستان تا جایی پیش رفته که از احتمال ایجاد پایگاه دائمی امریکا در آن کشور سخن گفته است؛ ایده‌ای که ترامپ گفته است آن را به طور دقیق و جدی مورد بررسی قرار خواهد داد".
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
ایران روابطی ندارد که در خطر باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
ترامپ هدفی ندارد , تمام افکار گفتار و رفتار علیه ایران , اجرا خواسته ایرانیان مخالف است...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین