کد خبر: ۵۶۹۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

"پلک چشمم" می‌پرد نشانه چیست؟

یک عضو گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گوید: به صورت کلی در صورتی که پرش پلک خفیف باشد نیازمند درمان خاصی نیست اما اگر به صورت مداوم بروز کند نیازمند رسیدگی است.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پرش پلک ممکن است به صورت یکطرفه و یا دو طرفه بروز کند، اظهار کرد: در صورتی که پرش پلک به صورت موقت باشد به دلایل عصبی مربوط می‌شود و معمولا به صورت دوره‌ای به وجود می‌آید و مجددا بهبود می‌یابد.

وی با بیان اینکه افزایش استرس، خستگی شدید و بی خوابی در بروز پرش پلک موثراند، افزود: در برخی موارد ممکن است که پرش پلک دو طرفه باشد که علت خاصی برای این پرش‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

این فوق تخصص شبکیه با اشاره به اینکه در صورتی که پرش دوطرفه کم باشد نیاز به درمان ویژه ندارد، اما در صورتی که پرش‌ها دوطرفه و زیاد باشد نیاز به  درمان دارد، اضافه کرد: در این صورت می‌توان از برخی آمپول‌ها مانند تزریق بوتاکس به داخل عضله استفاده کرد.

دهقانی با بیان اینکه گاهی ممکن است پرش پلک  فرد را آزار دهد زیرا به قدری است که حتی چشم بسته می‌شود، گفت: افرادی که به خشکی چشم مبتلا هستند ممکن است که التهابات لب پلک داشته باشند. بنابراین پرش پلک می‌تواند نشان دهنده ابتلا به یک بیماری نیز باشد.

وی تصریح کرد: در صورتی که علت ابتلا به پرش پلک بیماری عصبی است باید ابتدا به درمان بیماری‌های عصبی پرداخت و بعد درمان انجام شود. هم چنین لازم است که این دسته افراد به متخصصین اعصاب  نیز مراجعه کنند.

این عضو گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در صورتی که علت پرش پلک التهابات لب چشم و خشکی چشم باشد از طریق شست و شو با آب گرم و قطره مصنوعی از بین  می‌رود، گفت: به صورت کلی در صورتی که پرش پلک خفیف باشد نیازمند درمان خاصی نیست، اما اگر به صورت مداوم بروز کند نیازمند رسیدگی است. کمپرس آب سرد و گرم تاثیری در درمان پرش پلک ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین