کد خبر: ۵۶۹۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

قیمت طلا، سکه و ارز در آخرین شنبه دی‌ماه

دلار در بازار ایران هفته خود را کاهشی آغاز کرد و نسبت به آخرین روز هفته گذشته ۱۵۰ تومان پایین تر ایستاد.
آفتاب‌‌نیوز :
قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به سه میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۶۲ هزار تومان قیمت دارد.

امروز قیمت سکه طرح قدیم با قیمتی معادل سه میلیون و ۸۵۰ تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۶۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۹۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۸۲ دلار رسیده است.

شرایط بازار طلا درحالی در نخستین روز هفته بدین صورت بوده است که در بازار جهانی نیزدر نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز در حالی که کارشناسان وال‌استریت دچار سه دستگی کم سابقه ای شدند، سرمایه‌گذاران نسبت به روند رشد قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین ماندند.

دلار ارزان شد

از سوی دیگر در بازار ارز، نرخ خرید دلار در بانک‌ها نسبت به هفته گذشته با کاهش همراه بود.

نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها که مجوز آن در نیمه نخست امسال از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها داده شد، پنج‌شنبه هفته گذشته ۱۱ هزار و ۴۸۵ تومان بود که بانک‌ها امروز (۲۹ دی) نرخ خرید دلار را حدود ۱۵۰ تومان کاهش داده و به ۱۱ هزار و ۳۳۴ تومان رساندند. از سوی دیگر نرخ خرید یورو در بانک‌ها نیز امروز با کاهش همراه بود؛ به طوری‌که قیمت خرید هر یورو در پنج‌شنبه هفته گذشته ۱۳ هزار و ۷۴ تومان بود و امروز به ۱۲ هزار و ۹۲۶ تومان رسیده است.

بانک‌ها امروز هر پوند انگلیس را نیز با کاهش نسبت به پنج‌شنبه ۱۴ هزار و ۵۸۱ تومان خریدند.

شعب ارزی بانک‌های تجارت، سامان، ملی، ملت و پارسیان همچنین می‌توانند ارز مسافرتی را تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها در صورت کامل بودن مدارک مسافران بفروشند.

نرخ فروش هر یورو مسافرتی در شعب ارزی بانک‌های عامل نیز امروز ۱۳ هزار و ۲۷۵ تومان است که با احتساب کارمزد بانک عامل و بانک مرکزی به حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

براساس اعلام بانک مرکزی ایران، تا ساعت ۱۲ امروز نرخ خرید و فروش دلار در بازار آزاد با کاهش همراه بوده و هر دلار آمریکا در بازار آزاد ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان فروخته و ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان خریداری می‌شود.

همچنین نرخ فروش هر یورو در بازار آزاد تا ساعت ۱۲ امروز ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان و قیمت خرید آن ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است. همچنین بر اساس اعلام صرافی‌ها، امروز هر لیر ترکیه ۲۱۰۰ تومان، درهم امارات ۳۱۰۰ تومان و پوند انگلیس ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان است.

دلار در صرافی‌های مجاز چند؟

بررسی نرخ معاملات انجام شده در صرافی‌های مجاز نیز نشان می‌دهد در بازار امروز و معاملات انجام شده تا ساعت ۱۶، نرخ خرید هر اسکناس دلار امریکا ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان بوده است. هر یورو نیز معادل ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان خریداری شده و ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسیده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
1
ارزون شد؟چقدشد1000تومان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین