کد خبر: ۵۷۰۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

ابتلا به موارد جدید آنفلوآنزا در 2 ماه گذشته

در کشور ما نیز همه گیری‌ آنفلوانزا نیز وجود دارد که خوشبختانه در حال کنترل است.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو کمیته کشوری آنفلوانزا با اشاره به موارد جدید ابتلا به آنفلوآنزا طی ۲ ماه گذشته در کشور گفت: هموطنان علاوه بر رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی باید از سفرهای غیرضروری خود به کشور گرجستان بپرهیزند

مسعود مردانی عضو کمیته کشوری آنفلوانزا در ارتباط با موضوع آنفلوانزای H1N1 (خوکی) اظهار داشت: در سال 2009 این بیماری در ایران و گرجستان به صورت تک گیر وجود داشته که البته در حال حاضر بروز موارد جدید در کشور گرجستان زیاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از دانشگاه‌های گرجستان به دلیل تعلل در این قضیه و شیوع آنفلوانزای H1N1 تعطیل شده است، گفت: در کشور ما نیز همه گیری‌ آنفلوانزا نیز وجود دارد که خوشبختانه در حال کنترل است.

عضو کمیته کشوری آنفلوانزا خاطرنشان کرد: هموطنان علاوه بر رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی باید از سفرهای غیرضروری خود به کشور گرجستان بپرهیزند و شست‌وشوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنند. همچنین دست ندادن و روبوسی نکردن از مسافرانی که تازه از گرجستان برگشته‌‌اند توصیه می‌شود.

مردانی گفت: در کشور ما طی دو ماه گذشته تاکنون طی سرد شدن هوا موارد جدیدی از آنفلوانزای H1N1، B، H3N2 داشته‌ایم و تعدادی مرگ و میر نیز در این زمینه رخ داده است که البته میزان آن قابل انتظار بوده و همه ساله وجود دارد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین