کد خبر: ۵۷۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

شایع‌ترین بیماری قلبی در دنیا

رئیس اولین کنگره توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از علل مرگ و میر اصلی ایرانیان است، گفت: توسعه مراکز توانبخشی قلبی، عروقی در کشور ضرورت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدتقی حلی‌ساز در آستانه برگزاری اولین کنگره توانبخشی قلبی، عروقی و ریوی اظهار داشت: این کنگره یازدهم و دوازدهم بهمن ماه سال جاری در سالن شهید قرضی بیمارستان میلاد تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه توانبخشی قلبی، عروق و ریوی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

وی افزود:‌ متخصصان و جراحان قلب، پرستاران، فیزیوتراپیست‌ها و متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی از جمله مخاطبان این کنگره بوده که از مباحث این کنگره می‌توانند بهره‌مند شوند.

رئیس کنگره توانبخشی قلبی ریوی ادامه داد: بیمارانی که به دلایل مختلف دچار مشکلات قلبی شده از طریق توانبخشی قلبی عروقی و ریوی می‌توان به آنها کمک کرد که از چرخه زندگی و کار دور نشوند بنابر این احیای این توانبخشی در آنها بسیار حائز اهمیت است.

حلی‌ساز گفت: مراکز توانبخشی قلبی و ریوی در کشور هر چند که توسعه یافته ولی هنوز در این زمینه کمبود داریم و گسترش آن در کمک هر چه بیشتر به بیماران حائز اهمیت است. همچنین به دلیل شیوع بسیاری از بیماری‌های قلبی در کشور ما اهمیت به این مسئله حائز توجه است.

وی عنوان کرد: ‌تنگی عروق کرونر قلب شایع‌ترین بیماری قلبی در دنیا و در کشور ما است همچنین اختلال و مشکل در عضله و دریچه قلب به دلایل مختلفی همچون عفونت،‌ ویروس و یا مشکلات مادرزادی سبب گرفتاری افراد می‌شود که در همه این بیماران از طریق توجه به توانبخشی قلبی و عروقی می‌توان کمک شایانی به آنها انجام داد.

رئیس کنگره توانبخشی قلبی ریوی بیماری‌های قلبی و عروقی را یکی از علل مرگ و میر اصلی ایرانیان برشمرد و گفت: فاکتورهای متعددی در بروز این بیماری نقش دارند ولی آنچه مسلم است این بوده که شیوه زندگی ناسالم، عدم تحرک و استفاده از غذای ناسالم در گسترش این بیماری حائز اهمیت است بنابر این افراد می‌توانند با توجه به این مسئله و همچنین تنظیم ساعات مناسب خواب و بیداری در جهت پیشگیری از این مشکل اقدام کنند.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین