کد خبر: ۵۷۰۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹
واکنش سرپرست وزارت بهداشت به فرار مالیاتی پزشکان:

اطلاعی درباره فرار مالیاتی ۶۷۰۰ میلیاردی پزشکان ندارم

سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به پرسشی در زمینه فرار مالیاتی پزشکان به ارزش 6700 میلیارد تومان، گفت: من این موضوع را تایید نمی‌کنم و از اصل آن اطلاعی ندارم.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت در حاشیه جلسه مدیران کل بیمه سلامت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح تحول سلامت یکی از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: این طرح در این دولت اجرایی شد و همزمان با آن شاهد اجرای پوشش بیمه همگانی بودیم که متاسفانه زیرساخت‌های اجرای کامل این طرح‌ها دیده نشده بود. 

وی با بیان اینکه باید ادامه این طرح را به صورت منطقی و عقلانی پیش ببریم، گفت: زیرساخت‌هایی نظیر پزشک خانواده، راهنماهای بالینی و نظام ارجاع می‌توانند به اجرای بهتر این طرح کمک کنند. 

سرپرست وزارت بهداشت افزود: ما تلاش می‌کنیم فاصله بین منابع و مصارف را جبران کنیم و در سال جاری نیز با تخصیص صحیح منابع سعی خواهیم کرد این فاصله‌ها را بیش از پیش کمتر کنیم. 

نمکی افزود: برای اجرای زیرساخت‌ها همکاری تمام بخش‌ها و همچنین بیمه سلامت لازم است و ما باید با هماهنگی در اجرای آن به یکدیگر کمک کنیم به دلیل اینکه اگر زیرساخت‌ها بدرستی ایجاد نشوند هرچه منابع صرف ادامه اجرای این طرح شود این چاه بزرگ پر نخواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما باید مصرف داروهای تولید داخل باشد، گفت: بیمه‌ها باید توانایی خرید راهبردی داشته باشند و همچنین ما در ادامه اجرای این طرح تلاش می‌کنیم توجه ویژه‌ای به حقوق محرومین داشته باشیم. 

سرپرست وزارت بهداشت در واکنش به مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص نصب کارتخوان در مطب پرشکان و دریافت مالیات از آنها، گفت: ما باید در راستای شفاف‌سازی عمل کنیم اما باید توجه کرد که اخذ مالیات فقط مختص پزشکان نیست و در تمام صنوف تخلفاتی وجود دارد. 

نمکی افزود: اگر فقط بر روی یک قشر دست بگذاریم مردم نسبت به آن قشر زحمت‌کش بدبین خواهند شد. 

وی گفت: با سازمان نظام پزشکی به دنبال این هستیم که معدود پزشکانی که از حقوق مردم تجاوز می‌کنند و فرار مالیاتی دارند توسط دادگاه‌های درون صنفی کنترل شوند. 

سرپرست وزارت بهداشت در پایان در پاسخ به پرسشی در زمینه فرار 6700 میلیارد تومانی مالیات پزشکان گفت: من این موضوع را تایید نمی‌کنم و از اصل آن اطلاعی ندارم. 

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
عليرغم اينکه پزشکان داراي بالاترين در امدها هستند ولي متاسفانه يکي از کمترين مالياتها( به نسبت درامدشان) را ميپردازند. چرا يک کارمند با حقوق 3 ميليوني قبل از دريافت حقوقش ماليات ان کسر ميگرددولي پزشکاني با درامدهاي نجومي و حتي دهها يا صدها ميليوني نبايد ماليات بدهند؟؟ چرا پزشکان از نصب کارتخوان واهمه دارند؟ تازه زير ميزي را هم که جدا ميگيرند؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین