کد خبر: ۵۷۰۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
رییس دانشگاه علمی کاربردی خبرداد

۲ پیشنهاد شهریه‌ای دانشگاه علمی کاربردی به مجلس

رییس دانشگاه علمی کاربردی از تصویب پرداخت بخشی از شهریه دانشجویان مهارتی مناطق محروم توسط دولت از سوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و گفت: این طرح در صورت تصویب نهایی از سال آینده اجرایی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : رییس دانشگاه علمی کاربردی از تصویب پرداخت بخشی از شهریه دانشجویان مهارتی مناطق محروم توسط دولت از سوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و گفت: این طرح در صورت تصویب نهایی از سال آینده اجرایی خواهد شد.

محمد حسین امید در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم توسعه تاکید کرده است که تا پایان این برنامه باید ۳۰ درصد از دانشجویان کشور در رشته های مهارتی تحصیل کنند این در حالی است که برای این طرح مجلس هیچ اعتباری پیش بینی نشده است، یعنی آموزش های مهارتی در کشور توسط بخش خصوصی ارائه می‌شوند و همه دانشجویان این دوره ها شهریه پرداز هستند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه با شرایط فعلی دست یابی به اهداف برنامه ششم توسعه در کشور در زمینه آموزش های مهارتی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: دولت باید با پرداخت بخشی از شهریه دانشجویان مهارتی، آنها را برای گرایش به سمت این نوع آموزش‌ها تشویق کند چرا که در حال حاضر هزینه تحصیل در این دوره‌ها بسیار بالا است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی خاطر نشان کرد: دولت برای هر دانشجوی نظری در دوره کارشناسی سالیانه حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می‌کند. اما دانشجویان مهارتی هزینه صفر تا صد دوره تحصیلی را از جیب خود پرداخت می‌کنند. بنابراین لازم است دولت توجه خاصی به این دانشجویان داشته باشد.

امید گفت: ما به مجلس شورای اسلامی دو پیشنهاد ارائه دادیم؛ پیشنهاد اول این است که صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان علمی کاربردی تسهیلات ۷۵ درصدی پرداخت کند، به این صورت که حدود ۷۵۰ هزار تومان از هزینه یک ترم تحصیلی در این دانشگاه که حدود یک میلیون تومان است بر اساس این پیشنهاد در قالب وام از سوی صندوق پرداخت شود تا بعد از اتمام تحصیل و ورود به بازار کار بازپرداخت کنند.

به گفته وی، طرح دوم پیشنهادی به مجلس از سوی دانشگاه علمی کاربردی پرداخت بخشی از هزینه شهریه دانشجویان مهارتی در مناطق کمتر توسعه یافته و رشته های مورد نیاز مناطق از سوی دولت تامین شود که البته این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب رسید و در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار گرفته است و در صورت تصویب نهایی از سال آینده اجرایی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین