کد خبر: ۵۷۰۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

مصباح یزدی: امروز وضعیت خیابان‌ها و بازارها در کشورمان شایسته جامعه اسلامی نیست

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید نگران این باشیم که مسائل فرهنگی در جامعه تضعیف نشود، اساس فرهنگ باورها و ارزش‌ها است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه پنجشنبه در دیدار سردار نقدی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: الطاف خفیه الهی را در انقلاب شاهد بودیم و براساس بیان مقام معظم رهبری هر روز انقلاب اسلامی معجزه بود و این انقلاب نظیر ندارد.

وی ادامه داد: تمام کشورها مخالف انقلاب اسلامی ایران بودند و در طول جنگ تحمیلی هم شاهد کمک‌های کشورهای غربی و شرقی به صدام بودیم، ولی در مقابل این کشورها حتی سیم خاردار به کشورمان نمی‌فروختند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: انقلاب ما برای اسلام بود و این مساله ریشه مخالف کشورهای مختلف با انقلاب اسلامی است، در حالی که انقلاب‌های دیگر برای رسیدن به امیال مادی بود، انقلاب اسلامی برای برقراری اسلام شکل گرفت.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به استمرار انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان از روز نخست پیروزی انقلاب گفتند که این انقلاب عمر زیادی ندارد، ولی برخلاف خواست دشمن به چهل سالگی انقلاب رسیدیم.

وی ادامه داد: جامعه شناسان اعتقاد دارند که انقلاب یک پدیده اجتماعی است که مانند هر پدیده‌ای تولد، رشد و مرگ دارد، اما به اعتقاد ما اینچنین نیست، شیعیان معتقدند که روزی این انقلاب عالم گیر می‌شود. البته این مساله مشروط به رعایت شروطی است، روزی تمدن اسلامی به قلب اروپا رسید، اما در ادامه شاهد تضعیف تمدن اسلامی بودیم تا حدی که لیست نمایندگان مجلس ما را غربی‌ها تائید می‌کردند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: قرآن همیشه انذار و تبشیر را با هم داشت، یکی از روش‌های تربیتی قرآن، استفاده از خطراتی است که ما را تهدید می‌کند.

آیت‌الله مصباح یزدی انقلاب اسلامی ایران را انقلابی برای ارزش‌های اسلامی دانست و تصریح کرد: باید به مسائل فرهنگی و معنوی در جامعه بیش از پیش اهمیت بدهیم، نباید روزی بیاید که اهداف انقلاب اسلامی را در کشورمان فراموش کنیم.

وی ادامه داد: باید نگران این باشیم که مسائل فرهنگی در جامعه تضعیف نشود، اساس فرهنگ باورها و ارزش‌هاست، البته در یک کلمه حقیقت فرهنگ، دین است، ولی امروز وضعیت خیابان‌ها و بازارها در کشورمان شایسته جامعه اسلامی نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: اگر ارزش‌های اسلامی در جامعه تضعیف شد، باید نگران باشیم و روحانیت و مدیران فرهنگی باید در چنین وضعیتی پاسخگو باشند.

آیت‌الله مصباح یزدی مقاومت و تقوا را شرط نصرت الهی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از انقلاب رسول اکرم(ص) الگو گرفت و هدف ما از انقلاب همان راهی است که پیامبر(ص) رفته است.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین