کد خبر: ۵۷۰۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۲

62 مهاجر غیرقانونی پاکستانی از ایران بازگردانده شدند

رسانه های پاکستانی روز جمعه اعلام کردند که 62 تبعه این کشور به جرم ورود غیرقانونی به ایران و نداشتن مدارک معتبر اقامتی از طریق گذرگاه مرزی تفتان (هم مرز با شهر میرجاوه ایران) به نیروهای مرزبانی پاکستان تحویل داده شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
این افراد که بدون داشتن مدارک معتبر در ایران اقامت داشتند، از طریق گذرگاه مرزی تفتان به نیروهای مرزبانی پاکستان تحویل داده شدند. 

به گزارش رسانه های رسمی پاکستان، بیشتر اتباع پاکستانی که در ایران بازداشت و به کشورشان بازگردانده می شوند، کارگرانی هستند که مدارک معتبر مربوط به مهاجرت را ندارند و بسیاری از آنان قصد عبور از مسیر ایران برای ورود غیرقانونی به کشورهای اروپایی دارند.

مهاجرت غیرقانونی پاکستانی ها به ایران موضوع تازه ای نیست و همه ساله تعداد زیادی از اتباع این کشور که سعی می کنند به صورت غیرقانونی وارد ایران شوند، به دست نیروهای مرزبان ایران دستگیر و اغلب به کشورشان بازگردانده می شوند. 

بیکاری و مشکلات اقتصادی در پاکستان از مهم ترین دلایل مهاجرت های غیرقانونی اتباع این کشور محسوب می شود. 

این مهاجران غیرقانونی پس از ورود به ایران، معمولا سعی می کنند تا خود را به مرز ترکیه برسانند و از طریق ورود غیرقانونی به ترکیه و سپس یونان، خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاک ایران یا ترکیه گرفتار نیروهای مرزبانی و پلیس می شوند.

چهاردهم شهریورماه گذشته نیز، 231 تبعه این کشور به جرم ورود غیرقانونی به ایران و نداشتن مدارک معتبر اقامتی از طریق گذرگاه مرزی تفتان (هم مرز با شهر میرجاوه ایران) به نیروهای مرزبانی پاکستان تحویل داده شدند.

دهم و بیست و دوم اردیبهشت ماه گذشته نیز، 249 تبعه پاکستانی نیز به جرم ورود غیرقانونی و نداشتن مدارک معتبر اقامتی در ایران، از طریق گذرگاه مرزی تفتان (هم مرز با شهر میرجاوه ایران) به نیروهای مرزبانی این کشور تحویل شدند. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین