کد خبر: ۵۷۱۰۸۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
ادامه بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام

مجمع درباره "پالرمو" به نتیجه نرسید| رأی‌گیری به جلسه بعدی موکول شد|خنده‎های احمدی‎نژاد و لبخند تلخ ظریف+عکس

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد: هنوز تصمیمی در این مورد گرفته نشده است و و بررسی‌های به نتیجه نرسیده است. رای گیری درباره پالرمو به جلسه آتی مجمع موکول شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز شنبه ششم بهمن ماه به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اعضا تشکیل جلسه داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز که تعدادی از فقهای شورای نگهبان، وزرای امور خارجه و امور اقتصادی و دارایی، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و روسای کمیسیون‌های قضایی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، ادامه بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مطرح گردید.

مجمع درباره

مجمع درباره

بر اساس این گزارش ابتدا گزارش کمیسیون های سیاسی دفاعی و حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه گردید و در ادامه روسای کمیسیون‌های قضایی و امنیت ملی مجلس و سپس وزرای امور خارجه و اقتصاد و نیز رئیس کل بانک مرکزی و معاون حقوقی رئیس‌جمهور دیدگاه‌های خود را به نمایندگی از مجلس و دولت مطرح کردند.

ادامه بررسی‌ها و طرح دیدگاه‌های اعضای مجمع در مورد تعیین مصلحت در خصوص این لایحه به جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام موکول گردید.

همچنین احمد توکلی در ارتباط با جلسه امروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز درباره پالرمو در مجمع بحث و گفت‌وگو شد. به دلیل اینکه این موضوع نیازمند بررسی‌های بیش‌تری است، قرار شد تا رأی گیری درباره آن به جلسه آتی مجمع موکول شود.

این عضو مجمعع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه فوق‌العاده‌ی دیگری همچون هفته گذشته برای بررسی پالرمو تشکیل می‌شود، گفت: خیر، جلسه بعدی برای رأی‌گیری درباره پالرمو دوهفته‌ی دیگر خواهد بود.

جلسه طولانی شد، رأی‌گیری انجام نشد

آیت الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم پیشتر از جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رسیدگی و تعیین تکلیف پالرمو خبر داده بود. از همین رو برخی مخالفان این موضوع از روز گذشته در مسجد لولاگر تحصن کرده اند و خواستار مخالفت مجمع با این مصوبه مجلس هستند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی به تشریح مصوبات جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز مورخ (شنبه ۶ بهمن) پرداخت و گفت: نظر به اینکه در جلسه امروز صحبت کننده زیاد بود و هم از اعضای مجمع و مخصوصا از اعضای دولت تعداد زیادی تشریف آوردند. به خاطر طولانی شدن جلسه، رای گیری انجام نشد و مقرر شد رای گیری نهایی به جلسه بعد موکول شود.

هند، چین و روسیه چه پیغامی درباره FATF به ایران داده‌اند؟

فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با تابناک اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به FATF نیاز داریم و اگر زمان از دست برود شاید دیگر نتوانیم ضرر ها را جبران کنیم. بسیاری از کشور های متحد ما از جمله چین، هند و حتی روسیه پیغام داده اند که در صورتی که FATF را نپذیریم بانک های این کشور ها قادر به ادامه همکاری با ما نخواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به بررسی موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: فضای عقلانی و کارشناسی شده ای در مجمع حاکم است و من فکر می کنم که مجمع بتواند این مسائله را با عقلانیت حل کند.

مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز  گفته است که بررسی بیشتر این لایحه به جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام موکول شده است.

«علیرضا رحیمی» نماینده اصلاح طلب مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در توئیتر خود از موافقت سران سه قوه و شورای عالی امنیت ملی با لوایح پالرمو و CFT خبرداده بود.

او نوشته: «عجیب است که دولت، مجلس، سران سه قوه و شورای عالی امنیت ملی موافق لوایح پالرمو و CFT (با شروط الحاقی مجلس) هستند و هیچ مقام ارشد نظامی نیز مخالفتی نکرده، اما مخالفت برخی تریبون‌داران و رسانه ملی پرصداتر از همه ارکان حاکمیت، تصمیمات مهم برای سرنوشت کشور را به سایه می برد.»

اظهارات محسن رضایی و مجید انصاری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به این که کنوانسیون پالرمو موضوع حقوقی مهمی است و اعضا هم برای صحبت نوبت داشتند بنابراین ادامه تصمیم گیری به جلسه بعدی مجمع موکول شد و به رای گیری نرسید. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در جمع خبرنگاران درباره فرجام بررسی لایحه پالرمو، گفت: دو لایحه از لوایح اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از باب مصلحت به مجمع ارجاع شد، یکی مربوط به کنوانسیون پالرمو و دیگری موضوع CFT که مرتبط با مسایل تروریستی است.(جزئیات بیشتر)

امیدواری رئیس بانک مرکزی به توصیب پالرمو

همتی، رئس کل بانک مرکزی نیز در صفحه اينستاگرام خود درباره جلسه امروز مجمع تشخيص با موضوع "لايحه پالرمو" نوشت: توضيحات مبسوطي در مورد اهميت و ابعاد تاثيرات آن در مبادلات بانكي و پولي بين المللي كشور ارائه دادم.

مجمع درباره

 در جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام که برخی از اعضای شورای نگهبان، وزیر امور خارجه، رییس کمیسیون قضایی مجلس و معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم حضور داشتند، بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در دستور کار قرار گرفت اما به نتیجه‌ای نرسید.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه هفته گذشته خود ادامه بررسی‌ها پیرامون کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) را به کمیسیون‌های سیاسی - دفاعی و حقوق- قضایی محول کردند تا نتایج آن در جلسه آتی مطرح و مورد بررسی قرار گیرد. 

در همین خصوص 8 تن از وزیران دولت نیز در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب خواستار ورود ایشان برای رسیدگی و تعیین تکلیف هرچه زودتر لوایح چهارگانه مربوط به عضویت ایران در FATF شده بودند. این نامه را واعظی، رئیس دفتر رئیس‎جمهور تائید کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
20
5
...درود بر احمدی نژاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
2
7
کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی، در تاریخ 21 دسامبر سال 2001 در شهر پالرمو در ایتالیا به تصویب رسید و در تاریخ 29 سپتامبر سال 2003، برای کشورهای عضو سازمان ملل متحد لازم‌الاجرا شد و تاکنون 180 کشور آن را پذیرفته‌اند. این کنوانسیون همان‌طور که از نامش پیداست، گامی در جهت مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی و تشخیص کشورهای عضو برای مصادیق آن برای جدی بودن مشکلات ناشی از جرائم فراملی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
4
5
بار کج هر گز به مقصد نمی رسد پالرمو بار کجی است که با هیچ بار بندی به مقصد نمی رسد چون سواره اش چموش است و آن هم آمریکا و اروپا هستند اینها سواره های چموشی هستند که هیچگاه باری را به مقصد نرسانده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
5
4
احمدی نژاد سنگی رو انداخته تو چاه که 100تا عاقل هم نمی توانند درش بیارند داره به ریش ما میخنده
معلم
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
3
گوشت کیلویی چند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین