کد خبر: ۵۷۱۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

جزییات طرح اصلاح قانون جرم سیاسی: متهم می‌تواند وکیلی انتخابی داشته باشد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح اصلاح قانون جرم سیاسی متهم به جرم سیاسی حق برخورداری از وکیل انتخابی خود را دارد و نمی توان این اختیار وی را محدود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود صادقی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره طرح اصلاح قانون جرم سیاسی گفت: قانون فعلی کارایی لازم را ندارد. از این رو بنده به همراه جمعی از نمایندگان طرح اصلاح قانون جرم سیاسی را تهیه و با 50 امضا به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم.

وی افزود: در این راستا ما از وزیر دادگستری سوال کردیم وی توضیحاتی را ارائه کرد و ما متوجه شدیم که قانون مشکلات و موانعی دارد که باید این مشکلات و موانع رفع شود.

جزییات طرح اصلاح قانون جرم سیاسی: متهم می‌تواند وکیلی انتخابی داشته باشد

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در این طرح اصلاحی ما موارد جرم سیاسی را با توجه به قانون مجازات افزایش دادیم . مواردی چون خشونت آمیز نبودن، مسلحانه نبودن در این طرح بود که ما موارد دیگری نیز به آن اضافه کردیم.

وی تاکید کرد: همچنین در این طرح اصلاحی تاکید کردیم کسی که متهم به جرم سیاسی است حق برخورداری وکیل انتخابی خود را دارد و نمی توان این اختیار وی را محدود کرد.

عضو فراکسیون امید در مجلس افزود: همچنین بر اساس یکی دیگر از مواد این طرح متهم این حق را خواهد داشت که در هر مرحله ای پیش از برگزاری نخستین جلسه دادگاه و در تحقیقات دادسرا، بگوید جرمش سیاسی بوده یا نبوده و قاضی مکلف است با صدور قرار آن را رد یا تایید کند.

صادقی گفت: ما این طرح اصلاحی را به هیات رییسه مجلس تقدیم کردیم و این طرح پس از اعلام وصول شدن در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین