کد خبر: ۵۷۱۷۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
حیات زاینده‌رود پس از ۱۸ ماه

تبسم دوباره زاینده‌رود+فیلم و عکس

بر اساس تصمیم مسوولان امر، دریچه های سد زاینده رود از ساعت یک بامداد روز دوشنبه هفته جاری به منظور استفاده همگان در بستر این رودخانه بازگشایی و جاری شد و آب امروز عصر وارد شهر اصفهان می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
زاینده رود، انشایی در ضمیر، گویای در کویر، قلبی در جریان، دستی در زمین ، چشمی در آسمان، ای جاوانه هستی، چرا سالها چشمه های ترا خشکانده اند، چرا شادابی ترا بریده اند، می دانی مردمان این دیار نه همه ایران از تو قصه ها و از ساحل آرامش تو گهواره هستی را نقاشی می ساختند. 

باورتان نیست که عشق خوب است و خوشحالی بساطی است که در گستره دلها جاری است، گرچه در بحران هایی که در زمین می آیند، سبزه ها را نابود می کنند، می توان دوباره سبزی کاشت و می توان دیدن را با شنیدن تمرین کرد که خوبیها همیشه زنده اند و با زنده بودن زنده هاست که زندگی و حیات جاری است.



آری - امروز آب در زاینده رود جاری شد، خوشحالی در دیار نصف جهان باریدن گرفت و خشکی ها رفت و رسوایی و تهدید خشکسالی بر هم خورد و اصفهان جان دوباره گرفته است.

باید دلها را سبز نگه داشت و بر دلها سبزینه ها را کاشت و دیدیم که امروز زاینده رود بر دلها دوباره نشست و دوباره نقش بست، نقش آفرینی زاینده رود در جشن شکوهمند ماه بهمن جاری شد و جریان یافت.

باری - زاینده رود دلنواز، آبشار خوشحالی را در فضای این استان بزرگ به نمایش گذاشت، کم نیست چشم هایی که نگران استمرار خشکی زاینده رود بودند عقده گشایی کردند و دوباره باریدن و نماز شکرانه خواندند.

ای پیام آور امید، خرمی در تو نهفته بود، بزمی در تو شکفته بود ، موج مسافران تو، شادی و ترانه بود، کو آن نمایش همیشگی و خیزش شکوفه ها، ای خروش بی همتا، ای درد آشنا، یادت باشد در غربت غروب تو ، شاخه ها خشک و بی رمق شدند. 

باشد که با ادامه جریان آب باید استمرار بخشید و پیام دشتهای سبز را دوباره نقره اندود کرد و بر نگارزرین اصفهان با دیده ی انبوه نوشت که زاینده رود زاینده تاریخ است و استوانه آن هرگز خالی نخواهد شد و تاریخ را در درمان دلها و دیده هایمان با دیدار زاینده رود خروشان به نمایش خواهیم دید و حیات اصفهان را در سبزینه های سبز و در خروش پرندگان و پرواز دل شکستگان می توان با امید و دلداری، دلها را بازسازی کرد و این رودخانه را دوباره و حتی همیشه زایش کرد و بر ساز دلنشین اش سفره انداخت و بساط دوبار گردشگری را جریان داد.

ای طلوع شکوفه ها، با نوای شیرینت و با طراوتت و با توان مندی ات زندگی را دوباره می سازیم و بر نقش و نگار تو رنگ سبز و شادی می پاشیم و بر اهریمن خشکی و تهدید هماره می تازیم و بر زیبای پرواز مواج پرندگانت ترانه می سازیم، همیشه جاری باش، ای زاینده نوید، ای زاینده رود امید، همیشه جاری باش که بی آبی و حسرت خیزش تو، نتیجه نابودی حیات فلات مرکزی ایران است.

***
 
پس از ۱۸ ماه خشکی رودخانه زاینده رود، بامداد شب گذشته دریچه سد زاینده رود باز شد تا دوباره جریان آب در زاینده رود جاری شود. جریان آب به مدت ۲۰ روز ادامه دارد. تصاویر این گزارش، از ابتدای شهر فلاورجان در ۲۰ کیلومتری شهر اصفهان گرفته شده است و آب زاینده رود تا ساعتی دیگر در این شهر از میان پلهای تاریخی جاری می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا، ایسنا و فارس


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
omid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
1
4
خداوند را شکر. زنده رود شاهرگ حیات کویر مرکزی است. به خاطر خدا با این شاهرگ حیاتی مهربان باشیم و از تنگ نظریها دست برداریم. شایسته نیست جاهایی را سیلاب را ببرد و حقابه زاینده رود از او دریغ شود.
مرد ایرانی
|
United States of America
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
خدا را شکر ، آب اومد !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین