کد خبر: ۵۷۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۹

امنیت پروازهای کیش افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پیشرفته‌‏ترین سیستم رادار تقرب پرواز در فرودگاه بین‌‏المللی كیش مورد بهره‌‏برداری قرار گرفت. با مجهز شدن فرودگاه بین‌‏المللی كیش به این رادار، ضریب ایمنی فرودگاه این جزیره افزایش خواهد یافت و بخش وسیعی از فضای منطقه جنوب و مناطق هم جوار تحت پوشش رادار مذكور قرار می‌‏گیرد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، در جهت سیاست‌‏های تامین ایمنی امور پروازی در فرودگاه‌‏ها و فضای كشور به خصوص در منطقه جنوب و خلیج فارس و ارایه خدمات هوانوردی با استفاده از پوشش راداری، صبح روز سه‌شنبه، پیشرفته‌‏ترین سیستم رادار تقرب پرواز با حضور وزیر راه و ترابری و رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كیش در فرودگاه بین‌‏المللی كیش به بهره‌‏برداری رسید.

این رادار پیشرفته كه از كشور فرانسه خریداری شده و بالغ بر150میلیارد ریال هزینه داشته است، برای آشكار سازی موقعیت مكانی وسایل پرنده دارای دو سامانه رادار اولیه PSR برای نمایش تمام هواپیما و رادار ثانویه MSSR برای نمایش هواپیماهای مجهز به دستگاه ترانسپوندر است كه رادار اولیه 80 ناتیكال مایل و رادار ثانویه آن 250 ناتیكال مایل بیش از 400 كیلومتر برد دارد.

افزایش سطح ایمنی برای نشست و برخاست هواپیما، ارتقای سطح سلامتی پرواز، نظارت بیشتر بر كنترل مراقبت پرواز و ارایه خدمات بهتر در شرایط نامناسب جوی و كنترل دقیق‌‏تر ترافیك فرودگاه كیش و كاهش خطاهای انسانی و ارایه مسیرهای مستقیم به پروازها و همچنین زمان پرواز و صرفه جویی در مصرف سوخت از جمله دلایل فنی و عملیاتی نصب این رادار است.

فرودگاه كیش یكی از پیشرفته‌‏ترین و زیباترین فرودگاه‌‏های كشور است كه روزانه با پذیرش بیش از 65 پرواز داخلی و خارجی جزو سومین فرودگاه پرتردد كشور محسوب می‌‏شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین