کد خبر: ۵۷۲۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
"دلمان نمی‌خواهد فضای امنیتی بر سرمایه اجتماعی کشور حاکم شود"

معاون رئیس‌جمهور: فعالان اجتماعی نباید به خاطر انتقاد به زندان بیفتند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: امیدوارم هیچ فعال اجتماعی به دلیل انتقاد و سخن گفتن به زندان نرود، البته فعالیت تشکل ها هم باید در چهارچوب قوانین باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
معصومه ابتکار عصر چهارشنبه در گردهمایی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در جشن 40 سالگی انقلاب که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با تبریک 40 سالگی انقلاب افزود: نباید نگاه امنیتی به تشکل ها داشته باشیم. نگاهمان باید توسعه ای باشد. قطعا نگاه دولت هم همین است و ما دلمان نمی خواهد فضای امنیتی بر سرمایه عظیم اجتماعی که در کشور داریم حاکم شود.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، ابتکار با بیان اینکه دستاوردهای زیادی در 40 سال اخیر کشور داشته ایم و این دستاوردها در حوزه اجتماعی کم نبوده است، اظهار داشت: بخش عمده دستاوردهای انقلاب متعلق به بخش اجتماعی، خیریه ها، تشکل ها، فعالیت سازمان های مردم نهاد، خیرین و در زمینه زنان، کودکان و محیط زیست بوده است. 

معاون رئیس جمهور با اشاره به رشد و توسعه انسانی کشور در میان شاخص های جهانی تاکید کرد: ما از این حیث در مرز کشورهای توسعه یافته هستیم و سهم قابل توجهی در رشد توسعه انسانی داشته ایم. 

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی فرصت های زیادی در حوزه های مختلف به ویژه ایجاد فضا برای بخش های غیردولتی و تشکل ها داشته و شاهد رشد کمی نهادهای مردمی و غیردولتی هستیم. برای مثال از 50 تشکل در سال 56 تقریبا امروز به دو هزار و 700 سازمان مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده رسیده‌ایم و یا در محیط زیست امروز 900 تشکل زیست محیطی در سطح کشور داریم. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: این نشانه اراده و همت مردم در مشارکت های اجتماعی برای حضور در امور و فعالیت های بشردوستانه و انسان دوستانه است. در همین راستا وزارت کشور از این تشکل ها حمایت می کند. این سیاست دولت تدبیر و امید است و شخص رئیس جمهوری بر این موضوع تاکید دارد. 

وی با اشاره به نقش تشکل ها و سمن ها برای داشتن سهمی بزرگ در تحولات کشور افزود: مشکلات را انکار نمی کنیم اما با وجود همه مشکلات رشد خوبی در حوزه های سلامت، بهداشت، آموزش و ورزش داشته ایم و سهم غیردولتی ها را برای پیشرفت در این زمینه ها باید به رسمیت بشناسیم. 

ابتکار گفت: هر روز با وجود حمله دولت آمریکا به اقتصاد و فضای امنیت ما، این سازمان ها در تلاش هستند و حضورشان در جامعه مشهود است. 

وی ادامه داد: در امور خانواده سمن ها هم راستای دولت کار می کنند. راهبرد ما توان افزایی عمومی سمن ها در حوزه خانواده است. 

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در همین رابطه نشستی را در اصفهان با حضور تشکل های 6 استان برگزار کردیم و این نشست ها در شهرهای دیگر ادامه خواهد داشت. هدف ما توان افزایی سمن‌ها، نگاه تخصصی در حوزه زنان و خانواده و امکان تبادل تجربیات و شبکه سازی است. تا شاهد تحولات و اثرگذاری بیشتری در شاخص های اجتماعی باشیم. 

ابتکار گفت: با توجه به اینکه هر دستگاه گزارشی از تحولات 40 ساله خود ارایه می دهد، سازمان های غیردولتی و مردم نهاد نیز خوب است گزارشی از تحولات 40 ساله گذشته شان تهیه و داشته باشند تا بتوانیم برای آینده ارزیابی و افق گشایی داشته باشیم.

وی افزود: باید بتوانیم در دولت برای فعالیت و مشارکت جوانان در فعالیت های غیردولتی و خیرخواهانه فضای گسترده ای ایجاد کنیم. به تجربیات خود بیفزاییم و در افق آینده، جوانان ما باید سهم داشته باشند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین