کد خبر: ۵۷۲۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
هشدار مقامات ایرانی به اتحادیه اروپا درباره آینده توافق هسته‌ای؛

غربی‌ها به تعهداتشان عمل نکنند در برجام تجدیدنظر می‌کنیم| انتظار ایران از اروپا، اقدامات عملی درباره برجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: با وجود تاخیر کشورهای اروپایی درخصوص سازوکار مالی با ایران، ما با حسن نیت رفتار کردیم. ما تلاش می کنیم تا از آثار مخرب تحریم های آمریکا علیه ایران عبور کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با شبکه خبری روسیا الیوم، گفت: اگر کشورهای غربی به تعهداتشان عمل نکنند، درخصوص توافق هسته ای تجدیدنظر خواهیم کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری روسیا الیوم، قاسمی افزود: با وجود تاخیر کشورهای اروپایی درخصوص سازوکار مالی با ایران، ما با حسن نیت رفتار کردیم.

وی گفت: ما تلاش می کنیم تا از آثار مخرب تحریم های آمریکا علیه ایران عبور کنیم.

غربی‌ها به تعهداتشان عمل نکنند در برجام تجدیدنظر می‌کنیم| انتظار ایران اقدامات عملی اروپا است

عراقچی: انتظار ایران اقدامات عملی اروپا درباره برجام است

به نوشته خبرگزاری ایرنا، همچنین معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که برجام به دلیل سیاست های آمریکا در خطر است، گفت: ما از موضع سیاسی اروپا در حمایت از برجام تقدیر می کنیم، اما انتظار اقدامات عملی از اروپا داریم.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس عراقچی که به منظور رایزنی های سیاسی وارد صوفیا شده است، امروز در دیدار با آقای آنجل جامبازکی نماینده بلغارستان در پارلمان اروپا اظهار داشت: برجام به دلیل سیاست های آمریکا در خطر است ما از موضع سیاسی اروپا در حمایت از برجام تقدیر می کنیم اما انتظار اقدامات عملی از اروپا داریم. ما طبق تایید آژانس به تمامی تعهدات خود در این زمینه پایبند بوده ایم. 

عراقچی در خصوص اجلاس ورشو اظهار داشت: آمریکا چون نتوانست به اهداف خود علیه ایران در سازمان ملل دست یابد تلاش کرده است تا ائتلافی جدید علیه ایران را خارج از سازمان ملل متحد شکل دهد و کشورهای اروپایی باید در این خصوص هوشیار باشند. 

** روند حمایت از توافق هسته ای باید ادامه یابد

در این دیدار آنجل جامبازکی نیز اظهار داشت: منافع اروپا ایجاب می کند که از توافق هسته ای دفاع کند. ایران کشوری با ثبات در منطقه است و روند حمایت از توافق هسته ای باید ادامه یابد.

هشدار صالحی 

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: به طرف‌های مقابل برجام هشدار می‌دهم، نکند اشتباه بگیرید قضایا را! صنعت هسته‌ای سرپاست و نشاط هسته‌ای عالی است و ما در بهترین وضعیت به لحاظ فعالیت‌های هسته‌ای هستیم.

آمانو: ایران در حال اجرای تعهدات برجامی خود است

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز روز چهارشنبه در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی به موضوعات مختلفی پرداخت.

وی در ابتدای سخنرانی خود آغاز سال 2019 میلادی را تبریک گفت و افزود:«سال 2019 سال سازنده‌ای برای آژانس بوده است. ما با چالش‌هایی در بسیاری از زمینه‌های کاری‌مان مواجه بودیم. اما با قدردانی از پشتیبانی پایدار اعضای آژانس، توانستیم دستاوردهای ثابتی بدست آوردیم.»

به گزارش فارس، آمانو گفت: «برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی همچنان در راس برنامه‌های دستورالعمل آژانس است. ما به راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات ایران تحت برنامه جامع اقدام مشترک ادامه می‌دهیم. ایران به تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام ادامه می‌دهد. من بارها گفتم که ادامه اجرای کامل این تعهدات توسط ایران ضروری است.»

واکنش ظریف به اختلاف‌نظر ترامپ و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد ایران

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در توییتی به اختلاف نظرهای موجود بین ترامپ و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد پایبندی ایران به برجام واکنش نشان داد و نوشت: «وقتی نهادهای اطلاعاتی خود دونالد ترامپ با آنچه وی، جنگ‌طلبان دولت خودش و اسرائیلی‌ها می‌گویند، دچار تناقض می‌شوند، او باید به اتحادیه اروپا، سازمان ملل و مقامات پیشین آمریکا گوش فرا دهد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
1
بابا چقدر التماس اروپا را خواهید کرد؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین