کد خبر: ۵۷۲۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲

واعظی: قولی برای پرداخت خسارت سیل در امسال نمی‌دهم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: نمی توانیم امسال قولی برای پرداخت خسارت سیل داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که در راستای بررسی خسارت های ناشی از سیل در این استان برگزار شد، عنوان کرد: وقتی دستمان خالی است و نمی توانیم پاسخگوی همه نیازهای مردم در مناطق بحرانی باشیم حداقل باید آنها را تکریم و به صحبت هایشان گوش بدهیم و بدون ظاهرسازی کنار آنها بمانیم؛  همدلی که در این زمان با هدف کمک و خدمات رسانی به مردم در بین مسئولان ایجاد شده قابل تقدیر است و به نوعی عبادت محسوب می شود.

وی افزود: به طور حتم در صورتی که مردم منطقه حضور پر رنگ در این بحران نداشتند و پا به پای مسئولان در صحنه حاضر نبودند؛ وضعیت در این زمان این گونه نبود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب اسلامی از روز اول متکی به مردم بوده و بی شک در هر برحه از زمان که مردم و مسئولان در کنار هم بوده اند، توفیق بسیاری حاصل شده و در هرجایی که این دو نهاد از یکدیگر فاصله گرفتند، ناکامی حاصل شده است.

وی اظهار کرد: تا کنون در حد توان امکانات به سمت مناطق بحرانی گسیل شده ولی با این حال باید امکانات و تجهیزات موجود را مدیریت و عدالت در خدمات رسانی بین همه مناطق را ایجاد کرد.

واعظی با اشاره به تماس وزیر کشور با استاندار خوزستان و اعزام نمایندگانی از سوی هیئت دولت گفت: رئیس جمهور همواره حساسیت و دغدغه های بسیاری نسبت به مسائل و مشکلات خوزستان داشته و دستور رسیدگی به خوزستان بیش از دیگر نقاط را داده بودند.

وی همچنین با اشاره به اتمام بودجه ماده ۱۰ و تبصره ۱۲ در سال ۹۷ گفت: این اعتبارات به اتمام رسیده ولی همچنان بدهکاری هایی در این حوزه داریم، بنابراین نمی توانیم قولی برای پرداخت خسارت داشته باشیم ولی پیگیری هایی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: با توجه به پیش بینی بارندگی های خوب برای بهار خوزستان باید از امروز برای اردیبهشت ماه برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید. در برخی از رودخانه های استان خوزستان در یک مقطعی حجم گسترده ای از آب عبور می کرد اما در این زمان به دلیل لایروبی نشدن رودخانه های استان تنها ۴۰ درصد از توان قبلی برای عبور آب در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد تکمیل سد بختیاری نیز به عنوان پشتیبان سد دز مورد بررسی قرار می گیرد، تأکید کرد: باید این لایروبی ها را مدنظر داشت تا آب با حجم و سرعت قابل تحمل از رودخانه های استان عبور کند.

واعظی اظهار کرد: شرکت های مختلف فعال در استان باید در راستای رفاه و آبادانی خوزستان اقدامات مناسبی داشته باشند؛ با وجود مشکلات مختلف در کشور نباید مردم را ناامید کرد، برای هر کدام از مشکلات از جمله فروش نفت راهکارهای متناسبی اتخاذ شده است. سازمان برنامه و بودجه با وزارت نیرو برای لایروبی رودخانه های استان برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین