کد خبر: ۵۷۲۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
سازوکار حمایت از مبادلات تجاری توسط آلمان، فرانسه و بریتانیا نهایی شده است

«سازوکار حمایت از مبادلات تجاری اروپا با ایران» و مقابله با تحریم‎های آمریکا نهایی و ثبت رسمی شد

خبرگزاری فرانسه از نهایی شدن سازوکار ویژه مالی اروپا برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران و مقابله با تحریم‌های آمریکا خبر داد. مقر این نهاد مالی با نام INSTEX که کوتاه شده عبارت «ابزار تبادلات تجاری» است در پاریس است و هر سه کشور اروپایی سهامدار آن هستند و رئیس آن فردی آلمانی است.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فرانسه از نهایی شدن سازوکار ویژه مالی اروپا برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران و مقابله با تحریم‌های آمریکا خبر داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری» توسط آلمان، فرانسه و بریتانیا نهایی شده و قرار است روز پنجشنبه به صورت رسمی ثبت شود.

«سازوکار حمایت از مبادلات تجاری اروپا با ایران» و مقابله با تحریم‎های آمریکا نهایی و ثبت رسمی شد

به نوشته یورونیوز، با اینکه هنوز جزئیات رسمی از نحوه عملکرد این سازوکار وجود ندارد اما گفته می‌شود که مقر این گروه در پاریس فرانسه مسقر خواهد بود و مدیریت اجرایی آن را آلمان بر عهده دارد، بریتانیا نیز ریاست کمیته نظارت را بر عهده خواهد داشت. همچنین این گروه در آلمان نیز شعبه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مدیر این سازوکار یکی از کارشناسان بانکی از فرانکفورت آلمان است.

قرار است وزیران خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا روز پنجشنبه در حاشیه نشست بوداپست یک بیانیه مشترک در این باره صادر کنند.

همچنین یکی از رسانه‌های آلمان از ثبت رسمی کانال مالی به منظور تبادلات بازرگانی میان اروپا با ایران خبر داده است.

به گزارش العالم؛ شبکه خبری آلمانی NDR امروز پنجشنبه اعلام کرد که آلمان، فرانسه و بریتانیا، به صورت رسمی کانالی به منظور تبادل مالی با ایران ایجاد کرده‌اند و نام این کانال INSTEX است.

بنابر این گزارش، INSTEX مخفف Instrument in Support of Trade Exchanges یا همان «ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری» است. طبق اطلاعاتی که NDR به دست آورده است، پاریس میزبان کانال مالی است و یک بانکدار برجسته آلمانی هم مسئولیت آن را بر عهده دارد. بریتانیا هم رئیس هیئت نظارت است و از هر کدام از این کشورها هم یک نفر از وزارت امور خارجه حضور خواهد داشت. دیگر کشورهای اروپایی هم می‌توانند به این سه‌کشور بپیوندند.

این ابزار به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که به رغم تحریم‌های آمریکا با ایران همکاری داشته باشند اما به زعم اروپایی‌ها چنین اقدامی چندان آسان نخواهد بود. اما اتحادیه اروپا این کانال را به منزله پیامی برای تهران و واشنگتن تلقی می‌کند. این کانال مالی، در مرحله نخست اقلام غذایی و دارویی و ابزار پزشکی را در بر می‌گیرد و می‌تواند دامنه فعالیت آن گسترش یابد.

توئیت بعیدی‌نژاد 

همچنین حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس در صفحه توئیتر خود نوشت: بر اساس اطلاعات رسمی، ثبت کانال ارتباطات مالی آلمان، انگلیس و فرانسه با ایران به پایان رسیده و طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۱
0
4
INSTEX یا اینستکس در واقع مخفف عبارت Instrument in Support of Trade Exchanges است که ترجمه آن «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» است.
INSTEX یا اینستکس کوتاه شده عبارت «ابزار تبادلات تجاری» است و مقر آن در پاریس پایتخت فرانسه خواهد بود.
همچنین رئیس نهاد مالی INSTEX یا اینستکس یک فرد آلمانی است.
INSTEX یا اینستکس که پیشتر از آن با نام سیستم SPV یا Special Purpose Vehicle نیز یاد می شد هدفش ادامه همکاری تجاری اتحادیه اروپا با ایران حتی با وجود تحریم های آمریکا است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین