کد خبر: ۵۷۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

نماینده مجلس: احتمال از سرگیری ارز مسافرتی

در شرایط فعلی کشور باید ارز موجود برای دارو و مواد و کالاهای اساسی گذاشته شود نه مسافرت؛ ولی این سیاست موقتی است و ممکن است ارز مسافرتی برگردد.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس با اشاره به اینکه حتما سیاست قطع ارز مسافرتی موقتی است، از احتمال از سر گیری مجدد آن خبر داد.

قاسم احمدی لاشکی درخصوص کاهش 30 درصدی سفر ایرانی‌ها به خارج، گفت: این آمار نیاز به بررسی کارشناسانه دارد و باید چرایی کم شدن آن علت یابی شود؛ اینکه آیا مردم به دلیل رونق سفرهای داخلی از سفر خارجی رویگردان شده‌اند و در داخل نیازهای تفریحی خود را برآورده می‌کند.

نماینده مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مسئولان توانسته باشند ایرانگردی را به خوبی تعریف کنند تا از ظرفیت‌های داخل استفاده شود، نقطه قوت است؛ اما اگر این آمار به دلیل بد شدن وضعیت مالی مردم باشد، به گونه‌ای که هم گردشگری داخلی از رونق افتاده باشد و هم گردشگری خارجی، پیام دیگری دارد.

آیه "قل سیروا فی الارض" به معنای ضرورت سفر است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: این نکات و چرایی آن باید بررسی شود؛ زیرا "آمد و شد" همیشه خوب است همچنانکه در قرآن آمده "قل سیروا فی الارض" و این بدان معناست که سفر و هجرت خوب است و می‌تواند آورده فردی و اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر رفتی، آمدی دارد، درخصوص مبادله دو طرفه گردشگر با دیگر کشورها توضیح داد: اگر سیاست گردشگردی ما به گونه‌ای باشد که عده‌ای به سفر خارجی روند و از آن سو عده‌ای نیز به عنوان توریست وارد کشور شوند، ظرفیت ایجاد خواهد شد.

نباید جلوی سفر به خارج گرفته شود

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کشور که باعث ارزان شدن هزینه سفر توریست به ایران شده، بهترین فرصت است تا با سیاست‌های درست آنها را به این سفر ترغیب کرد زیرا سرزمین ما دارای اقلیم‌های مختلف و تاریخ کهن و ریشه دار است و افزایش گردشگر خارجی هم به نفع صنعت گردشگری ماست و هم به نفع گردشگر خارجی از نظر هزینه‌ها.

احمدی لاشکی گفت: اگرچه در شرایط فعلی به دلیل مصلحت‌هایی، از چنین ظرفیتی نمی‌توان استفاده کرد و ایجاد تسهیلات برای گردشگری خارجی کم شده ولی این مصلحت‌ها حتما باید موقتی باشد و نباید جلوی این کار و پرداخت ارز مسافرتی را گرفت.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجلس تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور باید ارز موجود برای دارو و مواد و کالاهای اساسی گذاشته شود نه مسافرت؛ ولی این سیاست موقتی است و ممکن است ارز مسافرتی برگردد.

منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین