کد خبر: ۵۷۲۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

دلار ۱۱ هزار تومان شد

دلار در صرافی‌های بانکی که در هفته گذشته در آستانه ۱۲ هزار تومان قرار گرفته بود، امروز به ۱۱ هزار تومان رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
 بانک مرکزی از نیمه نخست سال جاری به بانک‌ها این مجوز را داد که نسبت به خرید ارز از مردم اقدام کنند، البته این نرخ در ابتدا بسیار پایین‌تر از قیمت بازار آزاد بود، اما به تدریج نرخ خرید ارز در بانک‌ها افزایش یافت، تا جایی که در برخی روزها از بازار آزاد نیز بیشتر شد.

در همین راستا، بانک‌ها امروز (۱۴ بهمن) هر دلار آمریکا را ۱۰ هزار و ۷۹۲ تومان و هر یورو را ۱۲ هزار و ۳۶۷ تومان از مردم می‌خرند. همچنین نرخ خرید پوند انگلیس در بانک‌ها امروز ۱۴ هزار و ۱۲۴ تومان است.

این در حالی است که قیمت خرید دلار در بانک‌ها دیروز ۱۱ هزار و ۳۳۱ تومان بود و نرخ‌های امروز نشان می‌دهد که نرخ دلار بانکی نسبت به روز گذشته بیش از ۵۰۰ تومان کاهش داشته است و این در حالی است که دلار بانکی روز گذشته نیز نسبت به چهارشنبه بیش از ۵۰۰ تومان ارزان شده بود به این ترتیب طی روزهای اخیر کاهش ۱۱۰۰ تومانی قیمت دلار در بانک را شاهد بوده‌ایم.

همچنین نرخ خرید هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانک‌های دولتی تا ساعت ۱۴ امروز ۱۰ هزار و ۹۷۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۱ هزار تومان است. این صرافی‌ها امروز هر یورو را ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان خریده و ۱۳ هزار و ۲۵۰ تومان می‌فروشند.

علاوه بر این، شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی، در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها پرداخت می‌کنند که نرخ این ارز بدون احتساب کارمزد ۱۲ هزار و ۸۵۸ تومان است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان می‌رسد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین