کد خبر: ۵۷۳۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸

درمان چربی مو با چند ترفند خانگی/ روش صحیح شست‌وشو

چرب بودن مو عارضه‌ای است که خانم‌های بسیاری از آن گلایه دارند، اما با چند ترفند خانگی می‌توانید از شر چربی مو خلاص شوید.
آفتاب‌‌نیوز :
بسیاری از خانم ها از چرب بودن و به دنبال آن کم پشتی موهایشان گلایه دارند و چرب بودن پوست سر برای آنها عوارضی چون خارش پوست سر، شوره و کثیف به نظر رسیدن موها را به دنبال دارد.
 
ما به شما ترفندهایی آموزش می‌دهیم که به کمک آنها می توانید از چرب بودن موهایتان نجات پیدا کنید.

موهایتان را مرتب بشویید

اغلب کسانی که موهای چربی دارند برای نجات از شر چربی اضافه باید روزی یک بار موهایشان را با شامپوی مخصوص بشویند چرا که شامپو کردن روزانه چربی اضافه مو را از بین می‌برد.

بسیاری از کسانی که از چربی مو رنج می‌برند با وجود شست و شوی روزانه با شامپو باز هم از چرب و کثیف به نظر رسیدن مو گلایه می‌کنند، اما نکته جالب و حائز اهمیت این است که بدانید شست و شوی بیش از حد می‌تواند پوست سر‌ ‌را برای تولید چربی‌های طبیعی تحریک کند به همین دلیل شست و شوی چند باره مو پرهیز و حد تعا‌دل را رعایت کنید.

موهایتان را چنگ نزنید

متخصصان تاکید می‌کنند در شست و شوی روزانه موی سر از ناخن‌هایتان استفاده نکنید و به اصلاح موهایتان را چنگ نزنید و فقط کمی شامپو بر روی پوست سر بریزید و به آرامی آن را شست و شو دهید همچنین از شامپو کردن ساقه مو بپرهیزید و اجازه دهید در حین آبکشی ساقه موهایتان تمیز شود.

از کاندیشنرها یا حالت دهنده‌ها استفاده نکنید

‌‌‌‌‌‌نکته قابل توجه و مهم در شست و شو با حالت دهنده‌های داخل حمام یا به اصطلاح کاندیشنرها می‌توانند در چرب کردن مو موثر باشند در صورتی که کف سر شما چرب و ساقه موهایتان خشک است و توصیه می‌شود از کاندیشنرها فقط برای ساقه مو استفاده کنید.

با این شامپوها موهایتان را بشویید

متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند که درشست و شو مو به نوع پوست سر توجه کنید چرا که شامپوی مخصوص موهای چرب دارای فرمولاسیونی است که به کاهش چربی پوست سر کمک می‌کند و اگر با شست و شو روزانه با شامپوهای چرب گرفتار خشکی مو می‌شوید می‌توانید از شامپو بچه استفاده کنید.چربی مو را با

مصرف محصولات حاوی سیلیکون ممنوع

باید توجه داشته باشید برای پیشگیری از چرب شدن موها باید از مصرف حاوی سیلیکون اجتناب کنید.
 
شامپوها، کرم‌ها، صاف کننده‌های مو حاوی سیلیکون موجب براق شدن و چرب به نظر رسیدن مو می‌شوند همچنین با جلوگیری از ورود رطوبت به شفت مو، موجب ترشح چربی و چرب شدن موها می‌شوند.

شانه موی سرتان را مرتب بشویید 
 
شاید برایتان جالب باشد بدانید، برسی که با آن موهایتان را شانه می کنید در چرب شدن و کثیف به نظر رسیدن موهایتان موثر است چرا که بخشی از چربی و گرد و خاک روی دانه‌های شانه به پوست سر منتقل می‌شود و با تحریک پوست سر موجب چرب شدن موهایتان می‌شود برای پیشگیری از این مسئله توصیه می‌شود برس موهایتان را با صابون بشویید.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین