کد خبر: ۵۷۳۱۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
تندروی این بار سر از کرج درآورد

یکه‎تازی پرتاب‌کنندگان مهر و کفش

لغو سخنرانی رئیس مجلس در کرج در پی انتقاد امام جمعه این شهر را شاید بتوان ادامه حرکت برخی رفتارها تفسیر کرد، رفتارهایی که گفته می شود ناخواسته وحدت جامعه را نشانه گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
جمعه هفته گذشته بود که امام جمعه کرج در ادبیاتی انتقادی از تریبون نماز جمعه نسبت به انتخاب علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران روز 22 بهمن کرج معترض شد و اعلام کرد یک هفته به مرکز فرصت می‌دهد تا تدبیری بیندیشند؛ فرصتی که البته علی لاریجانی رئیس مجلس از آن تحت عنوان التیماتوم یاد کرد و گفت: نیازی به التیماتوم نیست و در شرایطی که کشور به وحدت نیاز دارد بهتر این است که سخنرانی لغو شود تا امام جمعه یا خودشان در مراسم ۲۲ بهمن سخنرانی کنند یا هر کسی که مطلوب شان است، دعوت کنند.

این نخستین بار نیست که سخنرانی رئیس مجلس در روز 22 بهمن مورد هجمه قرار می گیرد، پیش از این و در بهمن 91 بود که قائله قم رخ داد. در همین روز بود که افراد وابسته به حلقه‌ای خاص در قم در میانه سخنرانی رئیس مجلس در حرم حضرت معصومه (س) با پرتاب مهر و کفش به سمت علی لاریجانی در سخنرانی وی اخلال ایجاد کردند. حلقه‌ای که کمی بعدتر و در گزارشی که در صحن علنی مجلس قرائت شد از آن تحت عنوان حلقه پرتو یاد شد. 

یکه‎تازی پرتاب‌کنندگان مهر و کفش

تندروی این بار سر از کرج درآورد

این بار اما تفکرات نزدیک به این حلقه سر از نماز جمعه کرج درآورده و از زبان حسینی همدانی امام جمعه این شهر جاری شده و اتفاقا برای دومین بار سخنرانی علی لاریجانی در 22 بهمن را هدف گرفته است. شخصی که به عنوان فردی معتدل در جریان اصولگرایی شناخته شده است، اعتدالی که چندان مورد علاقه افراطیون نیست و شاید همین موضوع دلیل قانع کننده ای برای حملات به وی با هدف فشار برای تغییر مواضعش باشد. موضوعی که محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز هم در گفت وگو با انتخاب برآن تاکید کرده و می گوید: به هرحال گروهی به اشتباه توقع دارند که آقای لاریجانی، چون اصولگرا است، هرآنچه خودشان قبول دارند را ‏بدون هیچ، اما و اگری قبول کنند. آن‌ها باید بدانند، علی لاریجانی رییس مجلس نظام است و توقعی که از یک ‏چنین صاحب منصبی می‌رود، چیزی جزء اعتدال و مصلحت اندیشی نمی‌تواند باشد.

محمدتقی رهبر ادامه می دهد: عده‌ای ‏انتظار دارند لاریجانی چیزی غیر از مطالبات‌شان را پیگیری نکند و شاید هم دوست دارند، مقابل دولت ‏روحانی بایستد. در این شرایطی که خروج آمریکا از برجام و بدعهدی اروپایی‌ها ما را با بحران روبرو کرده ‏است، منطقی این است که همه در کنار هم باشیم تا بتوانیم، مملکت مان را از شر دشمنی آمریکایی‌ها رها ‏کنیم. الان موقعی نیست که گروکشی یا یارکشی کنیم و به دشمن اجازه بدهیم، به ما ضرر برساند.

محمد تقی رهبر همچنین در گفت وگویی نیاز امروز کشور را وحدت خواند و گفت: برخوردهای اینگونه آن هم با رئیس مجلس که به عنوان چهره ای معتبر در نظام شناخته شده پسندیده نیست چرا که ثمره اختلافات عاید دشمن می شود.

ماجرای لغو سخنرانی رئیس مجلس نه تنها در فضای رسانه ای که در بین سیاسیون هم واکنش های جدی به دنبال داشت به طوریکه علی مطهری نایب رئیس مجلس هم نسبت به این ماجرا اعلام موضع کرد و  از مقامات قضایی خواست موضوع لغو برنامه سخنرانی رییس مجلس در کرج را پیگیری کنند.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس هم در جلسه علنی روز گذشته (دوشنبه 15 بهمن) هم علاوه بر اینکه از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خواست تا موضوع لغو سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس در 22 بهمن را پیگیری کند، گفت: اگر رهبر معظم انقلاب نسبت به این مساله اظهار نظر بفرمایند، ممنون ایشان خواهیم بود تا انسجام و وحدت حفظ شود و هر کسی در جای خود، کار خود را انجام دهد. 

محمدجواد کولیوند نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی نیز در اظهارنظری انتقادی رفتار امام جمعه کرج را خسارت بار خواند و گفت: در این مقطع حساس که چهلمین سال انقلاب است و رهبر معظم انقلاب دائما در جهت وفاق عمومی و وحدت ملی صحبت می کند و از جهتی سران قوا برای رسیدگی به وضعیت بغرنج اقتصادی با هم در حال اتخاذ تصمیماتی هستند که فرمانده کل قوا مطرح می کنند تصمیمات سران قوا عین تصمیمات من است. در چنین شرایطی چه لزومی دارد چنین صحبت هایی مطرح شود؟!

تکرار چنین اقداماتی از جریان تندرو مسبوق به سابقه بود به طوریکه چنین رفتارهایی را نه تنها از سر اتفاق، که اتفاقا می توان نشات گرفته از فعالیت جریانی هدفمند دانست که در بزنگاه‌های حساس دست به رفتارهایی تفرقه افکنانه می زند و اتفاقا اینگونه رفتارها در دوران محمود احمدی نژاد شدت گرفت و طی سالهای گذشته هم توسط این جریان ادامه یافت. ایجاد اختلال در سخنرانی سید حسن خمینی در مراسم 14 خرداد حرم امام خمین(ره) و همچنین توهین به علی اکبر ناطق نوری در حرم رضوی آن هم در زمانی که در سمت رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بود از آن جمله است و حالا هم جریانی در روز ٢٢ بهمن که نماد وحدت و همدلی است عامدانه یا از روی غفلت وحدت و همدلی جامعه را هدف گرفته غافل از اینکه دود خط افراط بیش از هر کسی و جریانی به چشم ملت خواهد رفت و نکته قابل توجه اینجاست که این حرکات در حالی تکرار می شود که رهبر انقلاب در بزنگاههای مختلف نسبت به این گونه رفتارهای خلاف وحدت ملی واکنش نشان داده اند و مخالفت خود را با صراحت اعلام کرده اند.

رفتارهای هزینه ساز

آنچه مسلم است اینکه عده‌ای در کشور اصرار به تندروی دارند چرا که ظاهرا منافع شان از این راه تامین می شود؛ تندروی هایی که یک روز در تهدید پیامکی نمود پیدا می‌کند، یک روز با تحصن مقابل مجلس و روز دیگر در لغو سخنرانی رییس مجلس که به طور قطع بی تفاوتی نسبت به این موضوع موجب تداوم این چنین رفتارهای هزینه ساز برای کشور می شود.

با همه این تفاصیل آنچه بیش از هر چیز باید در مرکز توجه جریان ها و شخصیت های سیاسی قرار دارد پذیرش این واقعیت است که امروز کشور در شرایط حساسی ‏بوده و طبیعی است که بزرگان در این شرایط به افراط و تفریط نه بگویند.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
3
5
احسنت باید جلو هر نوع تندروی گرفته شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
1
3
ازاین چیزها .........بیشتر توقع نیست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
1
2
بالاخره بايد قبول بكنيد كه شما زیاد» نيستيد و كسان ديگري هم هستند كه مثل شما فكر نمي‌كنند....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین