کد خبر: ۵۷۳۲۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

لزوم آموزش زنان در زمینه سرطان پستان

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت نقش سلامت زنان در جامعه و تبعات ناشی از ابتلای بانوان به سرطان پستان در خانواده و جامعه، تصریح کرد: حمایت از زنان به عنوان محور اصلی خانواده و نقش مکمل مردان اهمیت بسزایی دارد که با توجه به شیوع سرطان پستان در بین بانوان اهتمام جدی به این موضوع در قالب آموزش و پیشگیری ضروری به نظر می‌رسد.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با برگزاری ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اعضا فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی بازدید کردند.

در این جلسه که در پلی کلینیک فوق تخصصی مرکز تحقیقات سرطان پستان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی برگزار شد، نمایندگان فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و مشاوران آنان از فعالیت‌های این پژوهشکده دیدن کردند و با نگاه ویژه به اهمیت موضوع سرطان، دیدگاه‌های مثبت خود را نسبت به حمایت از این مرکز در خصوص پیشگیری، آموزش عمومی و درمان مطرح کردند.

دکتر اولاد قباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت نقش سلامت زنان در جامعه و تبعات ناشی از ابتلای بانوان به سرطان پستان در خانواده و جامعه تصریح کرد: حمایت از زنان به عنوان محور اصلی خانواده و نقش مکمل مردان اهمیت بسزایی دارد که با توجه به شیوع سرطان پستان در بین بانوان اهتمام جدی به این موضوع در قالب آموزش و پیشگیری ضروری به نظر می‌رسد.

وی توجه به آموزش‌های عمومی بخصوص از دوران دانش آموزی را از مهمترین موارد فرهنگ سازی در جامعه برشمرد و افزود: متأسفانه حجب و حیای دانش آموزان دختر و تسری آن به سنین بالاتر باعث شده بسیاری از زنان ما مشکلات خود را پنهان کرده و پیگیری درمانی در قبال آن انجام نمی‌دهند که این امر صدمات اجتماعی جبران ناپذیری را برای بانوان کشور در بردارد لذا اهمیت آموزش از مقطع دانش آموزی در حوزه سرطان پستان بسیار حائز اهمیت است و نقش پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی در این امر مؤثر خواهد بود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از اینکه سلامت زنان دغدغه پژوهشکده معتمد به شمار می‌آید قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، بتوانیم این مرکز توانمند جهاد دانشگاهی را در رسیدن به اهداف متعالی خود در زمینه سلامت بانوان کشور همراهی و حمایت کافی کنیم.

در ادامه دکتر آقاپور، نماینده مردم شوشتر و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، پیرو بازدید از فعالیت‌های پژوهشکده معتمد، حمایت این پژوهشکده در فراکسیون زنان و اقتصاد مجلس شورای اسلامی در جهت افزایش بودجه، ارتباط با سایر ارگان‌های مرتبط و بهره‌مندی از خیرین سلامت را تاکید و تصدیق کرد.

توزیع بودجه نباید به سمتی برود که وزارت بهداشت، جهاد دانشگاهی را رقیب خود برشمرد

دکتر زرآبادی، نماینده مردم قزوین و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با توجه به اهمیت نگاه ملی و استانی به موضوع سرطان پستان گفت: ظرفیت‌های لازم در جهت حمایت برای اطلاع رسانی آموزش و درمان در کشور موجود است لذا در بحث تدوین قوانین در مجلس، این فراکسیون حمایت لازم را انجام می‌دهد.

وی همچنین با ارزیابی اهمیت آموزش‌های حین ازدواج برای عموم و همچنین آموزش‌های دانش آموزی افزود: آموزش استان‌های کمتر توسعه یافته و محروم و غربالگری آنان که در برنامه‌های پژوهشکده معتمد به آن اشاره شد از موضوعات مهمی است که باید با نگاه ویژه و حمایت لازم به آنان پرداخته شود.

دکتر سیاوشی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه میزان عقلانیت یک جامعه در بودجه متبلور می‌شود؛ تاکید کرد: برای اینکه سمت و سوی برنامه‌ریزی بودجه کشور به سمت آموزش و پژوهش هدایت شود؛ نیازمند نگاه عقلانی در جامعه و مسؤولان هستیم.

دکتر سعیدی، نماینده مردم تهران نیز در این جلسه بر تلاش نمایندگان در حمایت و تخصیص بودجه برای فعالیت‌های کلان و ملی جهاد دانشگاهی و پژوهشکده معتمد تاکید کرد.

دکتر مجیدزاده، رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های پژوهشکده معتمد و مشکلات موجود، بر لزوم حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی جهت پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان و تسهیل درمان بیماران دردمند بخصوص ناتوان در جامعه تاکید کرد و با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی که "مسئولین باید کاری کنند که دغدغه یک بیمار تنها درمان بیماریش باشد و نه مسائل پیرامون آن"، افزود: پژوهشکده معتمد طی سال‌ها فعالیت خود توانسته است با ارائه بهترین فناوری‌های روز جهان توسط مجرب‌ترین متخصصان داخلی، در حد توان آلام دردمندان سرطان پستان در کشور را کاهش دهد و سالانه به بیش از ۱۰۰ هزار بیمار مراجعه کننده خدمات درمانی در این حوزه را ارائه می‌کند و با توجه به اینکه این مهم را مأموریت و وظیفه اصلی خود قلمداد می‌کند؛ نیازمند حمایت و همکاری همه مسئولان در این حوزه است.

دکتر جاوید، مدیر کل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی هم در این جلسه گفت: توزیع بودجه نباید به سمتی برود که وزارت بهداشت ما را (جهاد دانشگاهی) رقیب خود برشمرد لیکن بررسی بودجه‌های واریز شده جهت تجهیز مراکز و دانشگاه‌ها باید پس از پرداخت مورد ارزیابی کارشناسانه قرار گیرد تا از هدر رفت آن در کشور جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، فقیه زاده، مدیر کل دفتر امور مجلس جهاد دانشگاهی، نیز در پایان تاثیرگذارترین فراکسیون مجلس را فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برشمرد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین