کد خبر: ۵۷۳۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷

ترامپ: در صورت لزوم در مرز با مکزیک «دیوار انسانی» می‌سازم

رئیس جمهور آمریکا قبل از آغاز سخنرانی سالیانه خود گفت که برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به کشورش از مرز با مکزیک ، دیوار انسانی خواهد ساخت.
آفتاب‌‌نیوز :
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سه شنبه در توییتی یادآور شد که اگر لازم باشد در مرز با مکزیک «دیوار انسانی» خواهد ساخت تا مانع ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا شود.

به نوشته روزنامه «نیویورک پست» دونالد ترامپ ساعاتی قبل از برگزاری سخنرانی سالیانه در توییتی گفت: «خیل عظیمی از مردم از مکزیک به مرز‌های جنوبی ما هجوم می‌آورند.»

ترامپ در ادامه این توییت نوشت: «ما نیروی نظامی اضافه‌ای را آنجا فرستاده‌ایم. در صورت لزوم، یک دیوار انسانی خواهیم ساخت. اگر دیوار واقعی داشتیم، این حادثه شکل نمی‌گرفت.»

پنتاگون روز یکشنبه اعلام کرد که 3750 پرسنل در مرز آمریکا و مکزیک مستقر خواهند شد. این نیروهای اضافه شده کل نیروهای موجود در مرز با مکزیک را به حدود 4350 نفر افزایش می‌دهد.

این در حالی است که دونالد ترامپ در حال بررسی اعلام یا عدم اعلام وضعیت اضطراری ملی در سخنرانی سالیانه خود برای ساخت دیوار مرزی است.

ترامپ در دسامبر (دی) بخشی از دولت فدرال را به خاطر کمبود بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک به مدت 35 روز تعطیل کرد.

فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین