کد خبر: ۵۷۳۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

آیت‌الله سیستانی: مخالف تبدیل عراق به پایگاهی برای آزار دیگر کشورها هستیم

در پی اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ماندن نیروهای آمریکایی در عراق برای زیر نظر داشتن ایران، مرجع عالی قدر شیعیان در نجف تاکید کرد که با تبدیل شدن عراق به پایگاهی برای آزار و اذیت کشورهای دیگر مخالف است.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از الفرات نیوز، در پی اظهارات دونالد ترامپ، آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعه امروز (چهارشنبه) در جریان دیدار با جانین هنس پلاسخارت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق تاکید کرد که عراق به دنبال این است که روابطی خوب و متعادل و بر اساس منافع مشترک با تمام کشورهای همسایه و سایر دولت‌های دوستدار صلح داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این روابط باید براساس عدم دخالت در امور داخلی و یا نقض حاکمیت و استقلال کشور دیگری باشد افزود: با این موضوع که عراق به پایگاهی برای آزار و اذیت کشورهای دیگر تبدیل شود، مخالف هستیم.

 دونالد ترامپ اخیراً گفته است که نیروهای این کشور برای زیر نظر داشتن ایران در عراق می‌مانند، او گفته است: تمام چیزی که می‌خواهم این است که نظارت کنم. ما یک پایگاه غیر قابل باور و گران قیمت در عراق ساخته‌ایم. این پایگاه به خوبی برای کنترل و نظارت بر نقاط مختلف منطقه پر از مشکل خاورمیانه تعبیه شده است. ایران کشوری شرور است که افراد زیادی را می‌کشد. می‌خواهیم حواس‌مان به ایران باشد، چون ایران مشکل واقعی است. بنابراین در عراق می‌مانیم تا آنها را زیر نظر داشته باشیم.

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا واکنش و مخالفت گسترده مقامات عراقی از جمله عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، برهم صالح رئیس جمهور عراق و حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق را به دنبال داشت.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین