کد خبر: ۵۷۳۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

جاری شدن آب در هامون/ استاندار سیستان و بلوچستان: قرار است بخشی از حق آبه ایران در دشت سیستان جاری شود/سیلاب ربطی به حق آبه ندارد+فیلم

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیلاب در دشت سیستان ربطی به حق آبه ندارد، گفت: با توجه به اخبار و اطلاعاتی که داریم و کارهایی که وزارت امور خارجه و وزارت نیرو با افغانستان انجام داده‌اند، قرار است بخشی از آب سهمیه ایران از 820 میلیون مترمکعب آزاد و به دشت سیستان جاری شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به دنبال پخش کلیپی در فضای مجازی مبنی بر جاری شدن آب در هامون سابوری استاندار سیستان و بلوچستان بلوچستان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بارندگی در افغانستان صورت گرفته که آب از رودخانه هیرمند جاری شده که بخشی از آن مربوط به منطقه پایین دست هامون سابوری است و بخشی مربوط به بالادست آن است.

احمدعلی موهبتی افزود: الحمدالله بارندگی خوبی بوده برای روزهای آینده نیز بارندگی پیش‌بینی شده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این آب به مرز ایران برسد و دل کشاورزان و مردم را شاد کند.

جاری شدن آب در هامون/ استاندار سیستان و بلوچستان: قرار است بخشی از حق آبه ایران در دشت سیستان جاری شود/سیلاب ربطی به حق آبه ندارد+فیم

وی ادامه داد: این آب، آب منطقه پایین دست سد کجکی است که ممکن است خیلی هم دوام نداشته باشد اما با توجه به اخبار و اطلاعاتی که داریم و کارهایی که وزارت نیرو و وزارت امور خارجه و افغانستان انجام داده اند قرار است بخشی از آب سهمیه ایران از 820 میلیون مترمکعب هم آزاد و آب به دشت سیستان جاری شود.

موهبتی تاکید کرد: سیلاب امروز ربطی به حق آبه ندارد و به دنبال همان بارندگی‌ها در افغانستان است که اگر مردم نتوانند مهار کنند به سیستان می رسد.

فیلمی مبنی بر جاری شدن سیلاب در هامون سابوری که در فضای مجازی منتشر شده است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین