کد خبر: ۵۷۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
همه آنچه در روز نهم جشنواره فیلم فجر گذشت

از حضور چهره‌های سیاسی در سینما تا کنایه مهناز افشار به خبرنگار

حضور چهره‌های سیاسی در سینمای کورش برای تماشای «ماجرای نیمروز: رد خون» و کنایه مهناز افشار به خبرنگاران درباره منابع مالی حقوق‌شان، مهم‌ترین اتفاقات رو نهم جشنواره بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 نهمین روز از جشنواره فیلم فجر با نمایش چهار فیلم دیگر در پردیس سینمایی ملت و همچنین حضور نسبتا گسترده علاقه‌مندان به سینما در پردیس‌های مردمی سپری شد تا تنها یک روز از این رویداد سینمایی مهم کشور باقی مانده باشد.

روز نهم جشنواره و نشست‌های خبری چالشی

پردیس سینمایی ملت در روز پنجشنبه ۱۸ بهمن کار خود را با نمایش فیلم مستند «تمام چیزهایی که جایشان خالی است» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی زینب تبریزی آغاز کرد، مستندی درباره دو زن جوان که مبتلا به سرطان هستند و زندگی‌شان نیز تحت تاثیر این مسئله درگیر اتفاقاتی می‌شود. این مستند با توجه به بازخوردهایی که نسبت به آن وجود داشت به نظر می‌رسید که توانسته نظرات را به خود جلب کرده و مخاطبان راضی از سالن‌های سینما خارج شدند.

«سونامی» به کارگردانی میلاد صدرعاملی دیگر فیلمی بود که در روز نهم جشنواره به روی پرده رفت، فیلمی درباره آن اتفاق جنجالی «باید ببازی» که کارگردان آن را در بستر ورزش تکواندو به تصویر کشیده بود. نظرات درباره این فیلم نسبی بود و برخی از آن رضایت داشته و برخی نیز آن را نپسندیدند.

نشست رسانه‌ای این فیلم نیز همچون سایر نشست‌های روزهای اخیر با حاشیه‌هایی همراه بود، امیرمهدی ژوله که در این فیلم نقشی را ایفا می‌کرد از ماجرای رو به رو شدن با حریفان اسرائیلی در مسابقات ورزشی گفت و از شاه سکانسی که از این فیلم حذف شده است پرده برداشت.

سومین سانس روز پنجشنبه پردیس ملت به فیلم «جان دار» ساخته حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری اختصاص داشت. فیلمی که پیش از شروع جشنواره و در ایام برگزاری آن بسیار از آن تعریف و تمجید شد و فاطمه معتمدآریا نیز در سخنانش همواره از این فیلم سینمایی پشتیبانی کرد. نکته جالب توجه درباره این فیلم که همه اهالی رسانه و منتقدان درباره آن هم نظر بودند پایان نه چندان خوبش بود که تماشاگر را سردرگم رها می‌کند.

نشست خبری «جان دار» نیز با سوالاتی درباره منابع مالی این فیلم و همچنین ورود پول‌های کثیف به سینما همراه بود، حامد بهداد یکی از بازیگران فیلم از بروکراسی طی شده و همچنین پروسه مجوز گرفتن این فیلم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

«قسم» دومین ساخته سینمایی محسن تنابنده آخرین فیلمی بود که در روز نهم جشنواره در سینمای اهالی رسانه به روی پرده رفت، فیلمی درباره قصاص و بخشش که در بستری متفاوت روایت شده بود، این فیلم تنابنده هم به مذاق خیلی‌ها خوش آمده و خیلی‌ها را نیز نتوانست راضی کند.

از نکات جالب توجه نشست خبری این فیلم بحث میان تنابنده و یکی از حاضران که خود را حقوق‌دان معرفی کرد، بود. همچنین افشار در پاسخ به پرسش‌هایی درباره مسایل مالی این فیلم، توپ را در زمین خبرنگاران انداخت و تاکید کرد که این را هم می‌شود پرسید که حقوق خبرنگاران و خبرگزاری‌ها از کجا تامین می‌شود؟

از جمله مسایلی که مورد انتقاد بخش قابل توجهی از اهالی رسانه و منتقدان در روز پنجشنبه قرار گرفت، موضوع دو فیلم پایانی بود. این دو فیلم نیز به ماجرای قصاص و بخشش می‌پرداختند که در روزهای دیگر جشنواره نیز شاهد حضور فیلم‌هایی با این مضمون بوده‌ایم.

چهره‌های سیاسی به سینما آمدند

هر چه به روزهای پایانی جشنواره نزدیک می‌شویم میزان استقبال علاقه‌مندان در سینماهای مردمی افزایش پیدا کرده و دوستداران سینما در تلاش هستند تا از آخرین فرصت‌های خود برای تماشای فیلم‌های مورد علاقه‌شان استفاده کنند. سانس‌های فوق العاده نیز به همین دلیل در این روزها بازارش حسابی داغ است و در سینماهای مختلف برای چندین مرتبه اجرا می‌شوند.

در روز نهم جشنواره فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد»، «متری شیش و نیم»، «مسخره باز» و «سرخپوست» به سانس فوق العاده رسیدند.

هنرمندان نیز در پردیس‌های سینمایی حضور پیدا کرده و ضمن دیدار با علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌هایشان نشستند، پیمان معادی برای دیدن فیلم «متری شیش و نیم» در پردیس باغ کتاب حاضر شد. پولاد کیمیایی، اکبر زنجانپور، علیرضا کمالی و لیلا زارع نیز در روز گذشته برای تماشای «معکوس» به باغ کتاب رفتند.

از نکات جالب توجه روز پنجشنبه حضور چند تن از چهره‌های سیاسی در پردیس سینمایی کورش برای تماشای فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» بود که از آن جمله می‌توان به محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت و علی ربیعی وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد.

پنج فیلم منتخب جشنواره فیلم فجر از نگاه مردم

در روز نهم جشنواره اسامی پنج فیلم برتر جشنواره از نگاه مردم نیز اعلام شد و فیلم‌ «بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری هم از رقابت برای سیمرغ آرای مردمی حذف شد.


فیلم‌های «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار، «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی و «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی همچنان در فهرست آرای مردمی باقی ماندند. 

علی آشتیانی پور مسئول ستاد جمع آوری آرای مردمی جشنواره نیز بیان کرد که روز ۲۱ بهمن آخرین آمار مربوط به فیلم‌های برتر از نگاه مردم اعلام می‌شود و در نهایت روز دوشنبه ۲۲ بهمن در اختتامیه جشنواره فیلم فجر فیلم برگزیده نهایی معرفی شود.

او همچنین در گفت‌وگویی درباره جزییات روند جمع آوری آرای مردمی و همچنین حواشی و شایعاتی که درباره آن مطرح شده است، توضیحاتی را ارائه داد.

منبع: خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین