کد خبر: ۵۷۳۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

ترامپ از ارائه گزارش درباره عاملان قتل خاشقجی امتناع کرد

مقامات کاخ سفید اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ارائه گزارش درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی به کنگره را لازم نمی‌داند.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره در ماه اکتبر سال گذشته میلادی با در نظر گرفتن قانون حقوق بشر بین المللی یک مهلت ۱۲۰ روزه تا ۸ فوریه سال جاری میلادی تعیین کردند که گزارش مربوط به اینکه چه کسی مسئول قتل جمال خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن‌پست، بوده است و آیا آمریکا قصد دارد فرد یا افراد مسئول را مورد تحریم قرار دهد یا خیر به کنگره ارسال شود.

به گزارش رویترز، این در حالی است که گنگره آمریکا دیروز جمعه ۸ فوریه اعلام کرد تا اوایل شب هیچ گزارشی از سوی کاخ سفید در این خصوص دریافت نکرده است. برخی از افراد کنگره گفتند امیدوارند این گزارش را اوایل هفته آینده دریافت کنند، اما دولت تراپ اعلام کرده است رئیس‌جمهور ارسال چنین گزارشی را لازم نمی‌داند.

یک مقام ارشد کاخ سفید در بیانیه‌ای اظهار داشت: «رئیس‌جمهور از اختیار خود برای لغو درخواست کمیته‌های کنگره در موارد صلاحدید استفاده می‌کند. دولت آمریکا همچنان با کنگره مشورت و برای پاسخگو بودن کسانی که در قتل جمال خاشقجی مسئول هستند تلاش خواهد کرد».

الیوت اینگل، رئیس کمیته خارجی کنگره اعلام کرد: «امتناع دولت ترامپ از این مسئله و بی‌خبر گذاشتن کنگره تایید دیگری است بر اینکه باید انگیزه سیاست خارجی ترامپ ریشه یابی شود».

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی و ستون‌نویس واشنگتن پست در دوم ماه اکتبر سال گذشته میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید. مقامات سعودی دو هفته بعد بالاخره پذیرفتند که خاشقجی در این کنسولگری به قتل رسید و جسدش همانجا مثله شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین